ännu en härlig dag

JA, dagen kan bli bra härlig fast man jobbar en sådan solig,härlig, varm, sommrig dag=)
Jag lyckades övertala brukare som jag jobbar hos, att sitta ute i solen och vi åt till och med lunch i solen.
Underbart!!!
Sen efter jobbet hade vi personal mötet som drog ut på tiden som aldrig för, fick avboka mitt massage.
JAG SA UPP MIG från jobbet IDAG (eller rättare sagt tagit tjändteledigt för säkerhets skull ut i fall om jag inte skulle få ett annat jobb direkt när jag kommer från Ryssland)
Jag vet inte om jag luras, för jag tänker inte fortsätta jobba där om jag får ett annat jobb. Har lite dålig samvete, att man sviker de man jobbar med först och främst och jag kommer att sakna mina underbara arbets kompisar.
Det är så typiskt att man lär känna och får bra kontakt med gruppen precis innnan man ska lämna alla.=(lite vemodigt. Saknar redan min arbets grupp, den bästa arbets grupp jag någonsin har haft, ingen tjafs och sånt.
De andra kollegor gick igenom semester ledigheter idag och det var inte lätt kan jag säga. Även om man kände sig lite skyldig och hade dålig samvete men jag var så lycklig och glad också att jag slutar snart. Jag längtar!!!
Visst är jag tacksam för att jag ens haft jobb, som är tydligen sådan brist på här, vilket jag har svårt att hålla med om. Tycker det finns hur mycket jobb som helst bara man är inte kräsen.
Men det tär på psyket att jobba med sånt sort jobb(ta hand om människor hela tiden och knappt få nått tillbaka) i flera år.
Vemodigt känns också att flytta från våran lägenhet och övehuvudtaget från Sverige, det är så lungt och rent här.
Ja ja  det är ju ändå en hel månad kvar i lägenheten och 4 månader i Sverige, jag kan inte hjälpa det, man ororar sig ändå. Så mycket enklare för män som tror att flytta och städa ur en lägenhet går bara på ett par dagar....Om det vore så väl=/
Just det, idag höl vi på krocka....brrr mitt hjärta stannade nästan. Livet här på jorden kan ta slut så fort.
OJ hade inte tänkt skriva så mycket snart kommer det folk och vi ska ha lovsångs kväll, det ska bli skönt.


Kommentarer
Postat av: Set

Liknande jobb ni ska in i ju i Ryssland. Tjänande. Högre kan man inte komma. Inte här på jorden i alla fall. Lycka till med alla förberedelser!

2008-04-22 @ 23:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0