Besviken

Har läst ut en bok igår, satt och läste till tolv på natten, den var spännande, intressant och baserat på sant berättelse. Boken skev Karin Avtegen(eller nått sånt)"Svek" länge har velat läsa just den men nu tog jag mig tid. Har läst många av hennes böcker och tycker att hon är bra.
Den handlar om otrohet, en kvinna som vart gift med sin man i femton år få veta att han är otrogen och har ett förhållande med deras sons dagisfröken. Hon känner sig sveken av honom men väntar på att han åtminstonne ska erkäna för henne, vilket han inte gör, för han vågar inte. Hon för att ge igen är otrogen själv  en natt....
Jag ska inte skriva om hela boken, men är såå besviken på slutet, den var inte värd att ofra sin sömn på. Kunde inte somna på hela natten på grund av bokens slut, så tragiskt, hemskt, otäckt, obehagligt....
Det är rinte bara det att den slutade olyckligt och dåligt utan den slutade också orättvis och det är det värsta jag vet. Mannen i boken ångrar sig till slut och vill lappa till allt men en tredje man är i bilden(som visar sig vara lite psykiskt störd,det var med honom kvinnan var otrogen med en gång för att ge igen, för att hon var sårad) han börjar förfölja henne m.m
Kort och gott jag ska inte skriva slutet ut ifall någon har inte läst den och tänker läsa den. Men jag blev såå arg såå besviken på slutet. Nu kan jag inte glömma boken, nu måste jag läsa nån trevligt, skön bok och hoppas få glömma den här.
Ídag är inte lika fint väder så jag med gott samvete kan sitta inne. Tobias är på jobbet och jag kom just från jobbet.
Få se vad dagen ger mig idag...


Kommentarer
Postat av: Jennelie

BLÄ BLÄ USCH FY för dåliga böcker och filmer som man får ont i magen av! De borde förbjudas! (Sist David hyrde film råkade han ta en verklighetsskildring som handlade om en amerikansk-judisk journalist som blev mördad av terrorister i Irak. Han hade en gravid fru som kämpade för honom, men icket... Hela vår kväll blev totalförstörd!) Eller åtminstone borde det stå en stor röd varningstext på dem: VARNING! FEEL-BAD-FILM eller -BOK. Själv föredrar jag feel-good-filmer och -böcker. Tråkigheter finns det nog av i verkliga livet! Soglasna?

2008-04-06 @ 00:15:11
URL: http://jennelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0