ledig dag

idag har jag vart ledig
bjöd mina kompisar på middagen och vi har haft det jätte trevligt, lagade en helt ny rätt,med vildskav, palsternacka, m.m blev ganska gott ändå, till och med vågar säga det själv.
man glömmer nästan bort vad sociala livet betyder för en när det enda man gör är jobba, sova , äta och samma sak om om igen.
Jag kommer sakna dem när jag är i Ryssland.
På tal om Ryssland, Tobias har tagit mig till biblan här om dagen och jag lånade massor av ryska böcker(nu ska jag få mitt språk tillbaka)lånade bland annat en rysk annektot bok som jag gillade att läsa när jag var yngre men här i sverige har man så anorlunda humör så man få tycka  att det är dåligt.

"En kvinna med stolthet berättar för en annan att hennes man hjälper också städa hemma i lägenheten, han går alltid iväg hemifrån"

"-Älskling när du blir min man kommer jag att dela alla dina sorger och bekymmer
-Jag har inga sorger och bekymmer
- Jag sa ju när du blir min man"

"-Varför är du så bekymrad
-Min fru har lovat att inte prata med mig en hel vecka
-Och?
-Jo idag är sista dagen"

P:S föresten var så stolt över mig själv att jag kunde lura så många med 1 a spril skämtet, sååå kul jag hade, sååå många som gick på det=)kände mig barnslig..hade så tråkigt på jobbet, men det är tur att man fortfarande har sitt barnasinnet kvar=)

Kommentarer
Postat av: evelina

blää för ditt aprilskämt;D;D;D

2008-04-04 @ 11:51:51
URL: http://evve.blogg.se
Postat av: Jennelie

Du har rätt! Rysk humor är underbar! Kommer aldrig att glömma han som drömde om myror som spelade fotboll!
Smart att läsa ryska böcker! Du kommer att lära dig hur mycket som helst! (Jag vill också! Men jag läser så sakta på ryska!)

2008-04-06 @ 00:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0