myndigheter...

Igår har jag suttit vid telefonen nästan hela dagen.
Det är så mycket som ska fixas, inför flyttet till sommaren, inför Rysslands resa.
Först var vi tvungna att fixa med våran bilförsäkringen här i Sverige, vi har gjort så att de skulle dra månadvis från oss med autogiro, men de kunde inte dra pengar från oss tydligen för att det var nått fel,så de hotade med att nästa gång skulle dras för hela året, sen visade sig att det var deras fel att det blev som det blev,och att de har egentligen ingen koll de som jobbar där. Myndigheter!!!
Nästan samtal var till mina tidigara arbetsplatser för att fixa arbetsintyg, jag hade ringt för nån månad sedan och fortfarande inte fått nått, då visade sig att de hade glömt bort det. Myndigheter!!!
Sen ringde jag till Ryssland ambasad för att jag få reda på om Tobias visum, ska inte gå in på det men de hade ingen koll där heller, fick inte ut så mycket av den samtalet.Myndigheter!!!
Sista viktigaste samtal jag skulle göra det är till MIgrationscentret i Moskva, paratade länge med en man där, han började först att hänvisa mig tillbaka till Ryska ambasaden , då blev jag ganska upprörd. Till slut fick jag veta en hel del hur vi ska till väga och han lungnade ned mig att det inte skulle bli så krångligt och om man har alla papper färdiga, alla översättningar och stämplar då skulle det inte ska vara nån problem, annat än att det skulle ta tid.
Så tiden finns knappt, vi måste börja NU!!!
Jag började att tänka på hur skönt det var när man var liten, inga bekymmer, allt fixades av någon..allt serverades på silver fattet som man brukar säga. Nu ska man fixa allt själv. Det är så jobbigt att vara vuxen.
Så jag skulle vilja säga till alla tonåringar att de ska njuta av sin tid medans de kan.
Sen på kvällen var vi på sellgruppen, det vart så mycket diskutioner om olika kyrkor och församlingar här i Sverige och mest om LivetsOrd. Jag blir så arg på alla som kritiserar Livets Ord, som bygger sin kritik oftast på skvaller och media. Blir så arg på att media har så stor inflytande på oss. Blir så arg på de som dömmer.
Kanske för att för mig personligen har Livets Ord betyd mycket i min kristna liv.
Varför vi kristna kan inte stödja varandra oavsätt vilken kyrka vi går i?Även om vi har lite olika syn på saker och ting.
För den viktigaste av allt är väl tro på Gud/Jesus. Personliga tron. Eller har jag missuppfattat allt?
Idag skiner solen.Entligen, nu ska jag ut och njuta.En ny dag, nya bekymmer=) 

Kommentarer
Postat av: mamijojj

Tänk att min yngsta dotter är så klok! Att du reagerar på dömande och andra köttsliga beteenden. Jesus uppmanar oss att älska varandra! Nu behöver ju de i din cellgrupp (borde heta sällgrupp som du skrev en gång)ochså kärlek men kanske också förmaning i kärlek om de använder den dyrbara tiden ni har tillsammans till något så meningslöst. Och när det gäller myndigheter så verkar du ha "smörjelse"! (brås visst på pappa i det fallet =))Vet inte om det är någon tröst, men det finns inget så effektiv träning i uthållighet och tålamod som att fixa papper för att få göra Guds Vilja! Tacka Gud för förmånen =)Älsk du "proppmycke"

2008-04-17 @ 09:50:11
Postat av: Jennelie

Ja man kan verkligen bli propptrött =) av viktiga telefonsamtal och kristna som slösar energi på internt käbbel.

NU ÄR JAG HÄR I UMEÅ! När kan vi träffas?
puss

2008-04-17 @ 09:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0