Räknigar=(pengar

Nu har jag betalat alla räkningar..har aldrig fått så mycket räkningar som den här månaden. det känns som alla räkningar som kan  komma på kom just på samma månad=(Varför finns pengar egentligen?Det är bara massa bekymmer med dem. Det vore så skönt så mycket enklare utan dem. Jag kommer ihåg tiden som jag nästan höll på att glömma, då man kanske hade 100 kronor och tyckte att man var såå rik, jag kommer ihåg mina första 600(då mennar jag dem jag tjänade alldeles själv) kroner, jag kunde knappt tro att man hade så mycket pengar.Nu tycker man att 6000 kronor är för lite, räcker knappt till hyra och mat.
 När man inte hade tillgång till pengar då tänkte man inte så mycket på vad man skulle vilja köpa, man kunde gå i affärerna och vilja ha saker men tanken gick alldrig längre än att bara titta på. Man var alldrig ens frästad. Man var nöjd med det man hade. Nu kan jag sakna den tiden, för nu när man har tillgång till pengar då blir det så lätt att man gör två saker(i mitt fal)
1. att man sparar varendra krona och blir snål,vågar inte unna sig något för att man tänker på att det kan komma tid då man verkligen behöver dem och då ska man ha nått i bagaget=)
2. att man köpper massor eller blir frestad att köpa bara för att det är billigt och är på rea..som man egentligen kanske inte vill ha. När man köper nått vill man spara på det så länge som möjligt....
För bara 1 år sen kunde jag knappt prata med någon om pengar och sånt...

Jag undrar varför svenskar har så svårt att prata om pengar, (jag kanske dra alla över en kam nu,förlåt för det, jag vet det finns ju de som inte ingår i den här gruppen=))ställer man fråga till någon om hur mycket den personen brukar tjäna eller hur mycket dens hyra ligger på, så antingen pratar man runt det, eller undviken själva sifran osv. Är det sååå känsligt?
På tal om nått annat:
Vi har haft sommar väder hela veckan, man blir ju bortskämt. Nu har mina blommor börjar också på komma fram=)
En annan tanke eller rättare sagt konstanterande är att livet är verkligen är som berg och dal bana. Ena dag är bra en annan är mindre bra.
En fråga som jag vill slänga ur mig till internet världen är;
Hur kan man slippa tänka på alla bekymmer?innerste inne vet man att allt brukar ordna sig till slut men man oroar sig ju ändå, oftast i onödan, tar bara krafter från en.


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Usch, räkningarna... Nu påminde du mig! :-)

2008-04-26 @ 23:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0