tester och mötet

Idag var jag och Tobias på mötet...det var så grymt bra, predikades om att vi ska våga vara "växthus"att låta plantorna växa, att det ska vara en bra klimat i våran växthus, mycket liknelser, att ibland är vi för rädda att ta i skiten. Eftersom jag älskar när det predikas i liknelser så talade det ännu starkare till mig.
Att vi ska våga vara mer radikala bland våra arbets/klass kamrater.
Sen har jag gjort några tester som jag har hittat (på skoj)
Boknörd eller ej?
"Lena du är 54%boknörd.Här står du nu med ena foten i den vanliga världen och andra foten i nördarnas territorium. Det är en balansakt utan dess like. Vilken dag som helst nu kan det tippa över. Hör du hur nördarna kallar på dig?Känner du lockelsen?Vågar du släppa taget?"

och Vänner testet=)


You are......MONICA!You are a very entertaining and hospitable friend. You are a little fussy when it comes to things being clean, but your friends still love to be around you becaue you are happy, and a great cook!
Take this quiz!


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Hej syrsan!
Härligt med bra predikan.
Tänker på er ofta. Funderar på att åka upp snart utan barn. Jag har ju slutat amma!!! Och David är halvtid pappaledig.

2008-04-14 @ 10:00:47
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Mammijojj

Har lite svårt att smälta att "Vänner" verka vara jordens medelpunkt! De som man jämför sig med! Om du frågar mig så är Lenysik =En glad och modig tjej. Intelligent och skärp med ett mjukt hjärta. Du är vacker både utanpå och innuti. Har skinn på näsan utan att bli en översittare. Du är någon som man gärna anförtror sig åt och kan tala om livets allvar med,
men ochså en självklar kompis att busa och leka med. - Kort och gott väldigt lik din mamma =)

2008-04-14 @ 17:14:27
Postat av: Set

Trevlig blogg jag hittat till! Nu har du en läsare till.
Jag tycker om det du skrev om växt och plantor. Vi kan plantera och vattna och gödsla, men själva livet det råder inte vi över. Där står vi inför ett mysterium och kan bara tacka för livet som gåva.
Och skiten, däri finns näringen, paradoxalt. Men huvudet upp, inte ner. Alltför ofta finner jag mig själv med huvudet neråt i någon skit, för att jag tyckte att det glimmade där någonstans.
Rätt vänd tror jag att man har rötterna neråt och växer uppåt från skiten mot Livgivaren.
Ja du väckte många tankar hos mig. Tack!

2008-04-15 @ 12:02:01
Postat av: lena

Tack Set för din komentar=)va roligt att du också läser den, och du faktiskt väckte också tankar hos mig. Vi kristna är oftast så rädda att ta i skiten...vi tänker bara hur syndigt det är,hur jobbigt det är,då menar jag inte att vi ska ta in skiten i oss bara det att vi ska inte rygga för det.

2008-04-15 @ 13:48:59
Postat av: lena

tack mamsing för dina fina ord=)jag blev rörd,men som du redan skrev ..brås på dig=)

2008-04-15 @ 13:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0