Arn!!!

Igår gick dagen fort.
Med fint sol lstrålande vädret som bakrund till en kille som döpte sig i vindelälven.
Sen fortsatte vi alla till logen, eller rättare sagt, vi satt ute, det var en predikan(som, om jag ska vara ärlig inte kommer ihåg så mycket av den, annat än att man ska vänta sig MER av Gud)
God fika som avslutning, middag hos svärföräldrar(på deras fina altan)
Sen åkte vi hela bunden till stan och såg på bio, nämligen filmen Arn(andra filmen).
Även den här filmen som första blev jag besviken på.
Kostar så mycket att göra den och blir inte så mycket bättre än alla svenska filmer jag har sett.
Mimiken, känslor, inlevelse osv allt det saknar jag i svenska filmer, varför väljer man "stjänor"som inte kan spela?
Manuset är inte heller så bra, men kläderna i filmen ska jag inte klaga på.
Det är klart att jag inte kan dra alla svenska filmer över en kam, men dem jag har sett har inte vart någon höjdare.
Därför undviker jag svenska filmer.
Ofta blir det också lååångtsamma filmer, men det mesta jag stör mig på är att de inte kan spela, det blir så dött, så trist av något som skulle kunna bli något jätte bra. Ja ja..slutet var gripande iallafall, då fick man se åtminstonne lite tårar.
Idag var min första arbetsdagen på två veckor, ursh, så trött man är i fötter och ryggen.
Nu ska vi vara ute med byborna och äta surströmming, nice..eller..hm..så där...
P:S det var ändå ganska intressant film, ska man se den ska man göra det på bio, annars tror jag den blir ännu sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0