Ett steg närmare Ryssland...

Igår fick vi äntligen veta att inbjudan för Tobias är på väg.
ÄNTLIGEN, det har känts de senaste dagarna att vi aldrig kommer iväg,det ända vi kunde göra är att vänta.
Vi båda två brukar vara tålmodiga personer men den senaste veckan har det vart svårt att håla humöret och tålamodet.
Det mest frustrerande är att vi inte kan påverka eller göra nått för att påskynda det hela, det ända vi kan göra är att be, hoppas och vänta.
Men nu är det max två veckor tills vi få inbjudan och en vecka att fixa visum sen far vi. Egetligen bara en vecka senare än vi hade planerat.
Jag fatar inte vad myndigheter har för sig egenligen, tog över två månader att göra inbjudan för dem.
Nu kan man börja att packa snart.
Bilen är på sista sörvisen, så att den är någorlunda fräsh och pålitlig, åtminstonne till vi kommer fram=)det är så mycket som krånglar med den, jämt är det nått, jag litar verkligen inte på den. Sämsta köp någonsin...men men lätt att vara efterklock som man brukar säga.
jag har körkort...snart är allt klart.
Pratade med släktningar där borta i det "stora landet", de lätt nästan gladare än jag att vi äntligen ska komma.
Men farbror kunde inte låta bli att försöka döda glädjen med att, "det är så farligt att resa med bilen i Ryssland, att det är ännu svårare för utlännigar att vara där" osv...dvs inget nytt för mig.

Idag har arbetsdagen gått fort, cheferna var borta, inte så mycket jobb.
Äntligen fick göra annat; laga karmar, det var mycket roligare, kreativt, rogivande, bäst av allt är att man inte tänkte på klockan hela tiden och att tiden bara flög iväg.
Jag kände mig nästan som en doktor vid operations bordet, när jag lagade karmar=)
"här behövs det limas. här spacklas, här tryckas till, här putsas, och skäras lite här och där och resultatet blev god"
Man blev inte lika trött i fötter, rygg, nacke och huvudet.
Jag orkade till och med att ställa mig och lagade mat för första gången på riktigt riktigt länge=)
Efter maten gick vi på promenad i skogen och passade på och plockade lite bråbär, men jag blev ganska fort less så jag lämnade Tobias och gick hem.
Nu ska jag dusha och sen fortsätta att läsa på en jätte spännande bok, som jag har höllt på med länge nu.
Poka vam vsem...

Kommentarer
Postat av: evve

fina du<3 ohppas allt bara flyter på från och med nu för er. toktrist att vi inte hann ses, tänker på dig! kram

2008-08-28 @ 22:16:16
URL: http://evve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0