härnösand

Igår körde jag med mina kompisar som var hos mig hela veckan i Norrland till Härnösand, där sa vi hejdå till varandra och de fortsatte söder över med buss. Det känns lite vemodigt nu när våran resa till Rysslans börjar på närma sig och man måste säga hejdå till alla sina vänner som man inte kommer att träffa på ett år.
Vi hade jätte bra vecka, efter Umeå for vi till Bäsksjö, på fredag kom solen fram och vi rode båt över sjön, det blåste dock mycket så det tog sin lilla tid att komma fram. När vi var framme grillade vi korv och pappa Jonny introducerade flickor i hjortron plockning som de har aldrig varken sett, smakat eller plockat tidigare.
Jag stannade i Härnösand hos Tobias som har vart här i en vecka nu. Vi hade ledig dag igår, var på starnd promenader, åt ute ,såg på batman filmen, som var ganska bra för övrigt, lite väl lång och hemsk men bra, kan rekomenderas.
Avslutade dagen med natt promenaden under ett stark mån sken.
Det är så vackert här, staden är omgiven av havet och öar.
Nu ska jag stanna här hela veckan och kommer  också att vara med på utbildningen.
Det är en utbildning som PMU organisationen(Sida) ordnar för "praktikanter "som ska ut till olika delar av världen.
Det är obligatoriska lektioner i två veckor och en vecka var i juni i Stockholm.
Ska bli spännade att träffa olika människor som ska ut och tjäna världen med det de kan.
Här är det mycket folk svårt att komma ihåg vart alla ska och vad de heter, men alla är jätte trevliga.
Måste gå nu till "första hjälpen" lektionen.
Kort kommer senare....


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Grattis till körkortet har jag redan sms:at. Imponerande!!! Minst sagt.



Nu har vi fått plats hos dagmamma! Alla tre hos samma och de börjar inskolning 1 sep! Gud är god!



Vad spännande det låter med utbildningen... Vi hörs! kram!

2008-08-19 @ 11:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0