Tacksamhet!!!

Att vara mer tacksamma är vad vi alla behöver, iallafall jag.
Har hittat en gammal dikt som utrycker tacksamheten så bra.

Tack, min Gud, för vad som varit
Tack för allt, vad du beskät
Tack för tiderna, som farit
Tack för stund, som inne är
Tack för varma, ljusa vårar
Tack för mörk och lkulen höst
Tack för ten förglömda tårar
Tack för friden i mitt bröst
Tack för vad du uppenbarat
Tack för vad jag ej förstår
Tack för bön, som du besvarat
Tack för vad jag icke får
Tack för livets hemligheter
Tack för hjälp i nödens stund
Tack för nåd, som ingen mäter
Tack för blodets fridsförbund
Tacjk för himmel blå i livet
Tack för moln du strött där på
Tack för soljus av dig givet
Tack för mörkret likaså
Tack för prövningar och strider
Tack för hopp, som uppryllts väl
Tack för dagen, som framskrider
Tack för hopp, som slagit fel
Tack för rosorna, vid vägen
Tack för törnet ibland dem
Tack för testa himlastegen
Tack för evigt tryggat hem
Tack för kors och tack för plåga
Tack för himmelsk salighet
Tack för stridens klara låga
Tack för allt i evighet

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Fint! Vem har skrivit den?

Nu har jag lagt ut bilder från min och Davids fjällvandring på bloggen. Längtar efter dig! Ring nån dag! Kram!

2008-08-07 @ 23:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0