Vormsele forsen








Kommentarer
Postat av: Pappa Jonny

Å vad mysigt ni hade det medan jag satt och plågades i bil från Köping till Rödåsel! Verkligen en fin sista bortflyende fläkt av den sommar som nu är ett minne blott. När det gäller svamparna på bilden som jag var osäker på när vi pratade i telefonen så tror jag det är brödticka respektive kantkremla. Dom i klunggyttret är den förra och den med ojämn hatt den senare. Hoppas tegelkremlorna ni skulle tillaga var goda och att ni lever fortfarande. Skämt åsido, jag hade aldrig sagt vilken svamp det var på bilderna Lena skickade om jag inte varit 100 % säker. Man får aldrig äta någon enda svamp om man inte är helt säker på att den inte är giftig. Och då räcker det inte med att smaka om den är god eller inte. Önskar jag fick vara med er i svmpskogen någon dag. Går det att ordna så att er egen mykolog får vara med er någon dag?

2008-09-01 @ 23:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0