Den gångna veckan

Det är mycket som har hänt den gånga vecka.
Började med att jag har börjat jobba som vikarie på dagis och skolan i R även om det bara till Nyår.
På söndag kväll får vi veta att vi får hyra en lägenhet i andra hand av en på Grubbe...han hade så många intresserade och vi blev valda. Bäst av allt att jag skulle ha nära till jobbet i Umeå. Men morgonen därpå ringer han och säger att han har en avtal med en förenning och kanske måste hyra den till en annan, vi hann ju inte skriva på ett kontrakt så det var inget vi kunde göra åt det. Vi hadde hunnit säga upp lägenheter som vi låg etta i tur och ordningen på Bostaden.
Så då var det bara att söka nytt...
På måndag när jag kommer hem från jobbet så hittade Tobias en lägenhet i andra hand som hade precis laggs in på blocket..och det bästa av allt att den hyrdes ut till precis så många månader som vi behöver det.
Samma dag får jag ett brev från Ryska ambassaden i Stockholm om att för att förnya mitt utländska passet måste jag åka dit personligen och lämna över alla papper.
Kort och gott, Tobias fick den äran att åka och kolla på lägenheten själv, så mycket litar jag på min man.=)
Medans jag stannade att umgås med Ak ocj Jeje, som är så länge sen vi gjorde det sist, så det var riktigt roligt.
Tidigt nästa dag for vi raka vägen till Stockholm, stannade och övernattade i Uppsala hos min kompis.
När vi var på ambassaden, efter över en timmes väntan så vart det äntligen min tur. Men nej..jag var tvungen att skriva om alla papper...vilket var många och i flera exemplar. Det var så små skrattretande banala saker som att istället för ryska medborgaskap ska man skriva Ryssland  medborgare osv.
Men till slut fick jag godkänt=)och med hjälp av den underbara Gprs en som vi lånade hittade vi inne och ut ur den stora staden.
Vi körde förbi Umeå och skrev på den där andra hands lägengeten med jätte fina, moderna möbler. Och inte så farligt dyr heller för att vara en tvåa som intrenet ingår i. Så vi är tacksamma och nöjda att det blev en sak mindre att oroa sig för.
Nu ska vi försöka få jobb också.
Idag är vi i Bäsksjö och R och Ak också är här med Em...det är sååå mycket snö här,alla träden är täckta med snö.
Ska kanske lägga upp bilderna sen.

 En sak som jag har tänkt på vad det gäller den här bloggandet är, att jag startade den för att kunna skriva till dem här hemma medans jag skulle vara i Ryssland, men nu när vi inte är i Ryssland då finns det inte så mycket att skriva om helt plötsligt. Få se om jag ska ha kvar den eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0