Tacksamhet






Det var så där jag första gången bad till Gud

När en handikapat kröpp förbi på marken

”O Gud min Herre ! Jag har ju ben!

För dem jag tackar Dig min Gud!”

 

En blind kvinna som jag  hjälpte att gå över vägen

”Det är helt becksvart ”, - sa hon till mig,

Jag kom med tacksamhet till Gud:

”Tack för ögon som kan se,  till Dig,  min Gud”

 

Förbi mitt hus gick en tonåring

Föddes  utan armar, bara axlar,

”O Gud! Mina händer - de är min rikedom!

Tack Gud! Jag kan bara inte vara tyst!”

 

Och hur många de som är fysisk friska

Med trasigt, sargade själar…

Andas ut, helt ofrivilligt, på folkskaran fastnar min blick

”O Gud ! Hur lyckliga är vi när vi är med dig!”

 

För hjärtat, som bultar med din kärlek

För hörsel, som hör, Dig Gud

För sången som vill komma ut otåligt till världen

För att jag få bli älskad ut av Dig!

 

Tack Gud! Hundra-tusen gånger- Tack!

Rösten blir tyst för de som inte är  värda

Att Älska så högst- skulle man inte kunna

Någonsin folk på denna jord.


Kommentarer
Postat av: tovelina

TACK vännen! jag är verkligen helt överlycklig över det (: nä, det kommer nog ta tid innan jag har fattat det också! men det är ju så skööönt att äntligen ha det :)

2008-12-18 @ 17:26:50
URL: http://toveliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0