SNÖ!

I morse var jag tvungen att gå upp klockan 05:30,tungt var det,  man har ju precis vant sig att jöbba nätter och nu ska man sno på dygnet helt. Igen
På jobbet såg vi två deprimerande filmer,en handlade om Usa kriget mot irak-afganistan,det var mer en dokumentär än en film,den var lång,seg men faktiskt, hör och häpna till och med jag tyckte det var intressant.
Men mycket deprimerande film hur alla dör och hur militära handlar.
Den andra filmen handlade om en hjärt transplation där allting gick snett och personen dog.
Just det kom på att igår såg vi Rambo 4,det blodigaste,vidrigaste film jag har sett på länge,mycket våld och värst av allt är att det är baserat på verkliga händelser.
DEPRIMERANDE!alla dör till höger och vänster som om livet vore en lek,s¨mycket våld och blod det finns i världen,därför vill jag oftast inte höra hemska saker,vill förtränga allt,slippa  tänka och blir mer och mer nere.
Tur att vi kristna tror på evigheten,skönt och tröstande att veta att det är inte slut när man dör utan det är då det "verkliga livet börjar"men tänk så många det finns som inte vet om den enkla sanningen än?Hemsk,jag lider med dem.Tro och Hopp är det som hjälpte att man inte gav  upp och burit mig genom livet.
Vad skulle man gjort utan dem?vill inte äns tänka på det.
Idag har det snöat HELA dagen lång...drevat,blåst och snöat,det har kommit mer än 2 dm,
typiskt nu när vinter få gärna ge plats åt våren så vill den inte släppa taget=/
Märkte att jag skriver mycket om vädret.
Vädret påverkar verkligen mitt sinnes stämning.
Tobias har lagat jätte god pasta gratäng idag..mums..vilken karl man har fått=)
nu ska vi åka till några kompisar och spela poker=)kanske jag blir lite gladare idag ändå,även om det känns lite jobbigt att träffa folk och vara social,men när man spelar poker sliper man det=)sliper tänka på alla tråkiga tankar och bara ge sig hän åt min vinnar glöd=)hihi
En annan sak, jag VAN på triss lott idag=)150 kr=)inte mycket men det är mer än jag någonsin har vunnit på ett lott(inte för att jag köper lotter,kanske därför)jag fick lotten av en kompis=)så jag betalade inte ens för den=)
så kan det gå ibland.
Imorgon hinner jag säkert inte skriva så jag skriver nu;min svärmor och Tobias farmor kommer hit imorgon.
sen ska vi försöka börja packa,för på lördag ska vi till skellefteå då min svärfar bjuder oss på restaurang och en hockey match=)hoppas vi hinner träffa Helena och Tommy också.
På söndag då smäller det...iii..pirrar i magen,nervöst,jag har tolkat i många sammanhang och många gånger och borde vara van nu men icke,nu ska jag för första gången tolka på seminarier. DEt bästa av allt är att jag kommer att träffa min lilla syster och bror,för det går jag igenom vad som helst.
oj allting blev så grötigt här men nu hinner jag inte kolla igenom för nu måste vi åka.


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Jag läser och följer med.
Tack för dina snälla ord på min blogg! Jaså, du har inte fått nog av mina "visa ord"? =) Jag trodde att jag drev alla till vansinne med mina ständiga råd och förmaningar. Ta hand om varandra & var välsignade på resan! JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL RYSSLAND!!!
Kram! Ljublju tebja, sestrenka!

2008-02-28 @ 20:00:42
Postat av: evelina

hej min vän. tack för de uppmuntrande orden.. ska bli spännande och se vart allt leder till. Men jag lägger det i Guds händer och försöker låta bli att fantasin drar iväg;D kramkram

2008-02-28 @ 23:00:53
URL: http://evve.blogg.se
Postat av: mammijojj

Tack för att jag får följa dina tankar! Att du skulle bli en sådan hockeytittar tjej!Trevligt med sådana svärföräldrar! Jag ser fram emot att få ha dig och Tobias hos oss när ni kommer hem från ryssland. JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL RYSSLAND!!!
Är hemma i dag för jag kännde mig febrig! Har nästan aldrig feber, men det går ju runt bland barn och vuxna i vilhelmina. Såå jag kurar i sängen i dag =) tycker synd om dig som måste iväg i djupsnön och stångas med snålblåsten. kram min lilla lenosik

2008-02-29 @ 12:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0