SOOOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!=)

ja, det är andra dagen i rad som det är strålande sol ute
till och med imorse när jag gick till bussen så såg jag direkt att det skulle vara en solig dag
va jag har längtat saknat solen,åhh vad jag älskar den!
Man blir så mycket gladare och pigare.
Visst är det kul med snön också men jag skulle önska att vi hade en kortare vinter här i norr=/
Sen man har flyttat till Umeå vet man hur bortskämt man har blivit i Vilhelmina/Bäsksö med mycket snö....när snön täcker alla träden och marken så är det som man har hamnat i en sagoland,ni kanske har sett Narnia precis så fint är det här i norr.
Nu ska jag klaga lite(det borde man inte göra en sån där härlig dag)
I Umeå finns det ingen riktig vinter,det tråkigaste,kostigaste klimaten jag vare med om,slask,isigt,blåsigt,lite snö som i bästa fall håller sig en vecka och knappt täcker marken,träden ser så nakna,gråa och kalla ut det gör nästan nästan ont i hjärtat på mig.Varje årstid borde vara nått positivt med, men "Umeå-vinter"vill man bara dra täcket över huvudet och sova bort den.
Snart är den förbi,skönt.Jag kanske passar inte in här,antingen ska vi flytta söder ut eller norr ut.
Tobias tycker om mest vinter så då blir det säkert norr ut=/
Okej tillbacka till dagen,jag svävar ut som vanligt.
Jag hade inskolning på jobbet idag,en jätte trevlig tjej det var kul tiden gick såå fort.
Även om man inte hann riktigt njuta av solen idag så bara att man ser det genom fönstret ger den kraft och glädje.
Har slutat jobba för dagen och Nu är solen borta så jag kan med gott samvete vara inne=)
Nu kommer alla "måsten":
Det var en vän till mig som sa någon gång att det inte finns "måsten"men det gör dem,tro mig.
tvätta,diska,promenera,skriva brev,ringa äränden,laga mat,städa m.m och hur ska man hinna eller orka göra något nu så här en eftermiddag efter jobbet.
Ja ja jag vet det finns folk som har det värre än jag men det är JAg och det är DEm!

Kommentarer
Postat av: jennelie

Åh vad skönt med mera sol!
Vi har REDAN!!! haft flera riktiga VÅRDAGAR! Det är helt snurrigt alltså! I slutet av januari var gräset grönt och fåglarna sjöng i solen, en dag när jag var ute på promenad med barnen. Undrar om det är något med den här klimatförändringen som alla pratar om i media... Jag har för mig att det brukar vara riktiga vintrar i Umeå. I år har det ju varit högre temperaturer i hela landet. Men jag håller med dig, antingen ska det vara snö eller så ska det vara vår!
Här nere har vi heller ingen riktig vinter, men i gengäld blir det vår desto tidigare! Vintermörkret varar heller inte lika länge, så man hinner inte bli lika deppig som där uppe. Fast nog känns det ändå...
Ett tips för att få motivation i vardags"måste"na: Broder Lorens (Nicholas Herman) föddes 1611 i Frankrike. År 1666 blev han lekmannabroder i karmeliternas barfotaorden i Paris. Där arbetade han i köket och kallade sig själv "tjänare åt Guds tjänare". Han stannade där hela livet. Han hade bestämt sig för att försöka leva varje stund i Guds närhet. Hans strävan att göra gudsgemenskapen till något ständigt pågående ledde till en ny syn på allt omkring honom. Han upptäckte en ny värld av andlighet. INGE UPPGIFT VAR FÖR SIMPEL för Broder Lorens, för han kunde omvandla de enkla göromålen i köket till underbara upplevelser med Gud. Han blandade arbetet med bön. I boken Att leva i Guds närvaro kan man bl a läsa: "Jag känner mig ofta förenad med honom (Gud) genom ljuvliga känslor och en tillfredsställelse som är större än den hos ett barn vilket ligger vid sin ammas bröst."
Försök gärna få tag på och läsa mer om Broder Lorens. Jag försöker ibland tänka på honom när jag diskar och städar, och försöker att göra det till Guds ära. Då känns inte tiden så bortkastad! =)

2008-02-24 @ 10:36:17
URL: http://jennelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0