träning

Idag har man fått mycket träning, vi bar tunga bänkar och bord inför öppet hus som min svärmor ska ha på sin födelsedag.
Det var länge sedan man bar så tungt, så man är helt slut nu. Kanske också för att vi la oss sent som vanligt igår och är seg idag. Anledningen varför vi la oss sent är att vi såg nästan tre timmars film om konflikten mellan palestinier och israeliter. Filmen var sannings basserat och var gjort nästan som en dokumentär.
Den var hemsk, alla sköt, dödade varandra på olika brutala sätt. Jag brukar kunna se sånt utan problem men det vart för mycket så här innan man skulle sova. Resultatet blev att när filmen var slut  så var jag såå arg och sur på alla, speciellt på maken som valde filmen.
Fast jag måste också erkänna att nu förstår jag bättre var det här konflikten handlar om.
Att hatet och ge igen kan vara så mycket  starkare än medlidande, kärlek och förståelse för varandra.
Att det ända utvägen man ser är att döda varandra. Tragiskt.
Att människor få ofra sina hem, familjer och livet och det blir bara värre och värre.
Det är som en ond cirkel som aldrig stannar eller tar slut.
Nog om tråkigheter...till något helt annat.
Igår bjöd jag svärföräldrar för första gången sen vi har flyttat hit på en ryskt mat, marinerad shashlik med potatis allt det grillade vi på en grill, det tog lååångt tid och potatiset blev inte genomstekta och köttet blev tort. Till maten var däremot jätte god sallad med majonäs och sås som jag har hittat på själv.

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad är Shashlik för något?



Jag beroende, aaaaldrig! ;)

2008-07-24 @ 19:44:36
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Jelena. Inte visste jag att du också hade en blogg. Va trevligt. Kommer du försöka skriva i den även i Ryssland?



Tack igen för att ni kom och hälsade på. Det var verkligen jättetrevligt. Tycker om er supermycké.

Stora kramar från soliga Skelet.

2008-07-25 @ 09:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0