Bantning eller sund....?!

Tobias blev så inspirerad av mina föräldrar förra helgen när vi var där, att äta mat utan kolhydrater.
Jag var och är kanske fortfarande lite skeptiskt mot det. Min första tanke var, vad ska man då äta?
Nu har vi ätit frukost,lunch och middag utan kolhydrater och faktiskt det GÅR att äta.
Man tar bara sallad istället för ris, potatis och pasta. Enligt min mamma ska man också äta så fet mat som möjligt=)
så det har blivit fläsk och ägg med sallad och frukt till frukost varje dag nu, imorgon ska vi äta avakado röra med räkor och sen nästa dag ska vi äta tonfisk röra, så det går faktiskt att variera också. Det är gott också.
Vi började med den kosten först och främst inte för att banta och bli smalare(även om det inte skadar om man få det på köpet=))men främst var det för att kroppen ska må bättre och orka mer.
Jag vet inte om det är inbilning eller sanning; att man redan nu  bara efter 3 dagar utan kolhydrater, känner att kroppen mår bättre och man blir inte lika fort hungrig.
Visst saknar jag min favorit pasta..och fattar inte hur jag ska kunna avstå från den. Potatis och ris är jag nog ändå inte så jätte förtjust i så där blir inga problem, men PASTA!!!!mums....
Man är fortfarande sugen efter nått gott och sött men så tar man bara frukt eller nötter=)
Visst blir det lite dyrare att äta med sånt kost men mår kroppen bra då är man på bra humör och orka mer då kan det vara värt=)


En annan sak som jag vill dela med mig av är det jag hörde på radio idag på jobbet.
"Beutiful thinking"(vet int om jag stavar rätt, är ingen hejare på engelska stavningen)
Hur som helst, det handlade om att positiva tankar gör oss egocentriska medans om man tänker "vackra, fina tankar"
så blir man mer ödmjuk. Helst plötsligt kom jag på att det stämmer ju. Ser ni skillnaden?!
Med vackra tankar menas att man ser det vackra i allt, vilket oftast blir att man ser det vackra i naturen, eller barn.
För sällan någon säger till sig själv hur vackra dem är.
Skrev lite kort om det, fast de pratade om det en hel timme, man kanske kan hitta det på sveriges radio P1 hemsidan.
Det handlade bland annat också om jantelagen och att man ska hitta sitt drömjobb som man verkligen trivs på och inte nöja sig med vad som helst m.m

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu blir jag riktigt imponerad! Och va gott ni äter! Kurrar i magen! Och det där om att det blir dyrare mat så tror jag att det betalar tillbaka att vi inte köper godis, läsk, chips, ostbågar och en massa annat med socker i. Vi snaskar helt enkelt mindre när man inte är hungrig mellan målen =)Grattis till ett hälsosammare liv. Kom igång och promenera också så har ni bara hälsovinster. Kram

2008-06-25 @ 17:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0