fredag

Idag gick arbets dagen jätte fort och den var kort också,skönt. Alla jobbar in så att de få sluta klockan ett medans jag och Tobias var de enda som jobbar in bara till två, så sista timmen var ..ensamt=/
Efter jobbet blev det övnings körning på stan, fick köra för första gången i själva stan med röd ljus, rundel och hela kittet=)
Kan inte påstå att det gick så bra...men ..men nackdelen när man inte kan köra privat, man få aldrig in vanan.
Men som jag har redan sagt så har jag världens mest lungna, snällaste, roligaste körskole lärare.
Det blev tyvär ingen resa till Bäskdjö i helgen men det kanske bli nästa helg i stället.
Kom på att jag har inte vart där sen i mars. Nu när man bor så nära, bara 12 mil bort borde man passa på=)
Istället sätte vi upp potatiset hela familjen under regn droppar.
Det var mysigt och gick jätte fort.
Så stor skillnad mot Ryssland, förutom storleken på potatis landet så klart så är det mycket enklare som de gör i sverige med en "rand" som man går och släpper patatisen i.
I Ryssland förbereder man först jorden för hand med spaden,man grever upp hela jorden sen lägger man ko skit på det och sedan efter ett par dagar gräver man med spaden ett hål för varena potatiset och när man har flera hektar att sätta i..tar det sin tid och fram mot kvällen har man verkande fötter och blodiga händer av sår. Där kan det ta flera dagar att sätta potatiset i. För de som inte riktigt vet hur man sätter potatiset.
Så avslutades kvällen med ett sälskapsspel "svea riket" ,vem tror ni van?!!
Jo,JAG så klart och stort också...=)
Nu har jag ont i huvudet och är jätte trött .
Imorgon är det helg och sovmorgon och jag ska njuta av den i fulla drag=)


Kommentarer
Postat av: evve

om ni kommer midsommar helgen så är jag så ILLA LEDIG!!!!!:D:D:D:D:D

2008-06-13 @ 23:13:20
Postat av: Mammijojj

Kul att du vann min lilla mästarinna! Ser fram emot att få träffa dig till helgen! kram

2008-06-16 @ 14:22:04
Postat av: Jennelie

Åh vad mysigt det låter... Jag skulle vilja bo nära er så vi kunde sätta potatis tillsammans. (På svenskt vis! Det där ryska lät så jobbigt!!!) Det är så mysigt och gemytligt att arbeta i jorden tillsammans med andra. Det är gemenskap det.

2008-06-19 @ 12:57:03
URL: http://jennelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0