mårdseleforsen!!!!


Igår fick jag mitt livs överaskning=)
Tobias skulle komma först idag på morgonen med natt tåget från Stockholm, han har vart där hela veckan på PMU-utbildningen. Det hadde händ nått med tåget så den blev inställd.
Kort och gott , helt plötsligt dyker han upp igår kväll, hadde han inte smsat tidigare och sagt att han hade en överaskning åt mig hade jag blivit ännu mer förvånad och överaskad, nu hade jag hunnit misstänka att det kunde vara det,men det blev en rolig överaskning ändå. Det behövde jag. För hela min kväll var förstörd för att ingenting funkade, jag var less och trött.
Nu medans jag väntar på att Tobias ska skanna in våra dokument till datorn så att vi kan mejla de  till Ryssland, till min farbror och pastor i kyrkan så att de kan börja göra en inbjudan till Tobias, passar jag på att skriva lite i bloggen.
Vi har världens varmaste lägenhet när solen ligger på dagarna, vi bor på andra våningen under ett plått tak. Så det blir nog att sova på golvet hela sommaren.
Imorse fick jag min efterlängtade sovmorgon ända till klockan åtta. Idag är det en jätte skönt- lagom-behagligt väder, inte så olidligt hett som de senaste dagarna att man kan knappt vara ute. Fast man svettas som en gris även idag,men vinden fläcktar lite, ibland gömmer sig solen bakom moln d.v. s bara 25 grader=)
Nu har jag förberett en mat säck och med nyttiga och mindre nyttiga snacks till efterätt, vi ska åka till Mårdseleforsen. Grilla ute och bara njuta av stillheten och naturen. Som vanligt tar jag med mig massor av böcker, rittblock, nått att skriva och nått att lysna på(fast för det får nog stå fågelsånger och ljudet av forsande vatten)...Det är så här sommaren ska vara.
förtsättning kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0