Natten28/6 mot 29/6

I fradags började "lappis" som vi säger här uppe.
Annars hetter det Lapplandsvecka,det är en kristen konferans här utanför Lycksele(Husbondliden)för dem som inte vet.
Man kan gå in på deras hemsida lapplandsvecka.se och läsa om den om man är intresserad.
Hur som helst; i år jobbar jag inte bara som tolk där, vilket jag brukar oftast göra.
Igår hjälpte jag med grillningen, vilket var faktiskt förutom väldigt stressigt men också mycket trevligt att träffa så mycket folk.
Under veckan(förutom tolkning)kommer jag att hjälpa till på cafeet.
Det vill säga att jag kommer att ha fullt upp.
På fredag ska jag tolka på den stora scenen, jag blir aldrig van...även om man gör det minst en gång per år.
Jag blir alltid så nervös med sååå mycket folk.
Fast det var inte det jag skulle skriva om.
För alla sörlännningar så vill jag dela med mig av en äkta Norrländs "natt", det var så vackert igår natt att jag och Tobias gick upp på ett berg, gjorde upp eld(inte för att det var mörkt direkt)utan snarare mot mygg och att hålla värmen=)
Vid den här årstiden blir det aldrig mörk här uppe.
Det finns inga ord när man ser på naturen. Alltid när jag ser det vackra i naturen önskar jag att jag vore en konstnär och kunde måla av det men tyvär är det vara Gud som kan måla så otroligt vackert.

Så här såg det utt igår natt klockan 01:10





och klockan 02:20(soluppgång)






Kommentarer
Postat av: mamma

Så ni är ute och eldar mitt i natten=)! Fina bilder!

Hoppas att du är återställd och frisk ikroppen när du ska jobba så hårt i veckan! Hoppas att jag kan åka dit och va på nåt möte! Få se, kanske att jag måste jobba hela veckan. Beror på om jag får pengar för veckan jag sökte vård av barn för emanuel eller om jag måste ta semesterdagar till det. Kram på dig i allafall. längtar efter dig!

2008-06-30 @ 07:38:11
Postat av: set

Du skriver att du inte kan måla. Men du kan då fota! Tjusiga foton!

2008-06-30 @ 10:03:09
Postat av: Sweet 16´s blogg

http://angelnr1.blogg.se/

2008-07-01 @ 11:23:41
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

fint :)

2008-07-01 @ 11:23:47
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Jennelie

2008-07-04 @ 22:07:22
Postat av: Jennelie

Totally breathtaking photos, alltså! Du och Tobias verkar sannerligen ha förmågan att njuta av Guds konstverk var ni än ser dem! Att ni var vakna så länge bara för en solneruppgång! :-) Carpe diem! (Vet inte vad "natt" på latin är i detta kasus)! "Fånga natten!" får vi väl säga då...



Hoppas tolkningen gick bra! Det är jag säker på att den gjorde, så talentlivaja som du är! Pöss!

2008-07-04 @ 22:18:51
URL: http://jennelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0