Ryssland-Sverige!!!

Vem tror ni att jag ska heja på onsdag?
Jag är absolut inte sport intresserad tvärtom jag är så emot det jag kan bara bli, men så fort det är mellan Ryssland och Sverige då kan jag inte låta bli bara=)
I år van Ryssland eurovision(vet inte hur det stavas riktigt)dem van hockey VM och nu ska de vinna också i fotboll...
Dem är bara bäst!!!!!!När dem van i erovision, oj så stolt jag var, det var nästan en tår föl ned=)
Inte för att jag tyckte att sången var den bästa men de var VÄRDA det. Eftersom de har legat på tredje andra plats de senaste åren. Så kort och gott då var jag stolt att vara en ryss=)!!!
KLART att jag hejar på RYSSLAND!!!!!

När man spacklar karm hela dagarna då hinner man tänka mycket på allt möjligt och man blir verkligen insatt i nyheter,sport och alla festivaler, för det är det ända de pratar på svensk radio på.

Nyss åt vi en jätte god pytt som är allt möjligt i=)och nu en snabb vila och om 30 minuter ska vi gå till bagar stuga med svärmor och baka tunnbröd(eller som de säger det här "mjukakem")
Även idag kommer dagen att gå fort.
Idag är det jätte konstig väder antingen spö regnar det eller solsken.
MIn första juni i Sverige på flera år och jag kan säga att det var inget jag har missat. (vädermässigt)

Vi har kopplat rysk radio från internet till våran stereo...det är kanske därför jag saknar och tänker så mycket på Ryssland nu. Saknar en rysk juni som är alltid jätte varm....
Nä men nu hoppar jag från ämnet till ämnet igen.

Kommentarer
Postat av: Pappsik

Jag är såååå glad att jag inte behöver vara med dig på onsdag om Sverige mot förmodan skulle torska mot Ryssland. jag glömmer aldrig när vi såg OS i hockey och Vitryssland vann med 5-4 mot Sverige efter en jättemiss av Tommy Salo. Jag var förståss helt totalchockad medan Lena var glad som en lärka och förklarade att Vitryssland lika väl kunde vinna eftersom det var ca 50 % chans! Lycka till Tobias att vi vinner så du inte behöver genomlida något sådant. Mitt ia llt är det jättekul att min Lenik älskar sitt Ryssland. Kramar

2008-06-16 @ 23:36:04
Postat av: Jennelie

Jag förstår dig!

Jag får också sån rysslandsvärme i hjärtat när jag hör ryska sånger eller annat ryskt. Tycker också att det är helt okej att Ryssland vinner över mallgrode-sverige. Men de där "mjukakem"... Kan det vara "mjuk-kaken" (=de mjuka kakorna) de säger? Har aldrig hört den benämningen förut, men frÅg-dem! :-)

Krowka moja, ja po tebe sku4aju...!

2008-06-19 @ 12:51:13
URL: http://jennelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0