Sommar!!!

Nu sitter jag i skuggan och har mina stackars blå-röda-svulna fötter i en hink med varmt vatten i. Jag vet inte vad som hänt jag fick ont i fötterna i och med flytten, man var på benen från morgon tills man la sig så det var väl inte konstigt att det gjorde ont tänkte jag. Eftersom jag vet också att jag behöver inte gå särskilt långt innan jag får ont i fötterna. Så sista dagen i Umeå var vi på"sko kliniken"och med tanke på hur mkt troligtvist vi kommer att gå i Ryssland kommer man att behöva ett par riktiga bra skor med bra dämpning som de sa på kliniken, så då blev det det dyraste skor jag någonsin har köppt.
På sko-kliniken sa de att det var för att all min tyngt hamnar bara på en sida av föten och inte på hela foten vilket gör att jag får så ont och att man går lite snett och att min fot är så smal bla bla bla..osv...
Men nu med mitt nya jobb där man är på fötter 8 timmar i sträck stort sett gör inte saken bättre. Jag kan inte förstå vad som är felet, ibland kan jag knappt gå ens ..typ som nu, så har det vart mer eller mindre i en hel vecka nu...
Har provar smöra in med olika krämer och massera varje kväll men ingen skillnad, någon har nå förslag på vad man mer kan göra? Få se om det blir bättre efter badet.
Nog med att klaga.
Idag är det 29 grader i skuggan vilket gör att man orkar knappt sitta ute och steka sig i solen, fast jag så gärna skulle vilja det, men det är ssååå varm, svetten bara rinner om en.
OM inte för mina fötter skulle jag gått på en prommis och tagit kort på det fina landskapet här och dela med mig till er om hur vackert det är här.
Fridfullt, mysigt,jag skulle verkligen kunna tänka mig bo här sen när man få barn och så...allt som behöves finns här; en mat affär, grund skola,vatten, skog, öppet landskap allt....oj känner att det blev en liten reklam av det hela=)hihi.
Det märks att man har påverkats av radio eftersom man lyssnar på det hela dagen på jobbet.
Radio det finns så mkt bra och mindre bra där. Jag måste erkänna att jag har saknar den=)


Just det kom på att jag måste gå och kolla posten.
Idag skulle alla översättnings papper med notarius stämplar komma, det blev lite tokigt där ett tag. Tolken som ska vara en så kallad en "auktoriserad tolk"hade översätt flera pappar fel, t.ex våran vigselbevis översätte hon att vi gifte oss 2006 medans det var 2007, inte så stort fel kan man tänka sig men när man har att göra med ryska myndigheter kan det bli riktigt allvarligt, så då var det bara att ringa till översätteren och be fort som öga göra om dokumentet.
Förhoppningsviss har det kommit nu och den här gången med rätt översättning, så att vi  kan skicka imorgon till Ryssland så att  de kan göra en inbjudan till Tobias visum, vilket kan ta tid. Sakta men säkert rör det sig framåt ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0