=D

Nu är jag tillbaka i den gråa Umeå. Har åkt buss hela morgonen och äntligen ´framme. Tobias stannade i Rusksele för att han ska skriva ansökningen till PmU med hans församlig,hoppas vi får pengar till ett års vistelse i Ryssland. Men Gud få ta hand om det.
Den här gången ska jag inte klaga,för att det finns så mycket i livet som man ska vara glad och tacksam för,jag vet att jag har redan skrivit nått liknande men vi behöver påminna oss om det.(iallafal jag behöver blir påmind om det om och om igen)
Det är så lätt att man tar allt för givet och glömmer den rikefom och glädje som vi faktist har. Var har jag tappat den tacksamma sidan av mig,När jag inte hade så mycket att vara glad och tacksam för kunde jag ändå vara tacksam för det lila jag hade.(vilket var faktist väldigt lite).NU när man egentligen har Allt ,men så någonstans på vägen har jag tappat bort tacksammheten och glädjen, den vill jag gärna hitta tillbaka.
I helgen var jag ledigt från jobbet och innan den började, efter så mycket resande och med mycket folk runt omkring hade jag sett fram emot att kurra in min under täcket och sova bort hela helgen.Jag var såå tom i huvudet och trött i kroppen och själen. Jag var nere och deppig och hade ingen lust att umgås med någon.Men helgen vart inte alls som jag hade tänkt mig. Mamma mer eller mindre övertalade oss att komma till Bäsksjö,vilket jag inte alls var så sugen på kan jag säga er.Hade ingen lust att sitta på bussen i 8 timmar av helgen.(våran bil är trasig,IGEN men det är en annan tema)Hur som helst helgen blev super bra=D underbar, härlig och skön.
Jag och Tobias kom till Bäsksjö på fredag kväll,mamma hade lagat en super god pytt=)som bara hon kan,bara det att sätta sig vid färdiglagat mat,att slippa tänka sjäv på vad man ska äta,det var rena rama semester.
(inte för att jag lagade så mycket mat i Ryssland direkt men man hade så fullt upp att man nästan inte hann reflektera och tänka på att man åt,fast vi fick god mat där också och OFTA)men nu går jag bort från ämnet igen.
På fredag kväll spelade vi Bluff och nu minns jag inte ens vem som van=)
På lördag fick jag min efterlängtade sovmorgon,jag sov och sov=)det var såå skönt.Sen kom David och till allas stora överaskning Eliah(fast jag visste att han skulle komma redan på morgonen när pappa åkte för att hämta David,för jag hann läsa i jejes blogg=)jag försökte hålla Dorrit ifrån datorn,fast det var inte så svårt för hon höl på och donade runt=)Pappa ringde och nästan avslöade överaskningen men han fann sig snabbt=)Det måste jag ge honom en eloge för=)
Mamma gick och mutrade"här blev man glad för en kort sekund"jag njöt=D
På dagen åkte vi till sjöstugan,David och Tobias åkte skidor,jag Dorrit och Jonny åkte skoter,och Eliah med ett stort lyckligt flinn tolkade efter skoter på bobben,killen är ju inte ens 5 år.
Tur att han har så duktiga morföräldrar som hade full koll på honom.På ditt vägen har han inte ramlat en ända gång.Eliah var så stolt över att han var snabbare än Druzba och att han var så cool och bra=)det var nått sånt han sa.Här kommer några kort på det(det blir en lång inlägg och många kort) 459561-24459561-23459561-22459561-21
När det var ett stort nerförsbacke och Eliah vågade inte åka själv då åkte mormor med honom och det blev ett härligt kort på det=)459561-25
I stugan fick jag köra lite skoter på sjön,med Eliah(han tyckte att det inte var lika kul att åka skoter som att åka bobb så klart)David och Tobias hade redan gjort upp eld..vi satt och drack varm choklad och åt mackor..såå mysigt var det. Pojkarna pimplade lite men Eliah tyckte det inte var lika kul som att åka bobb så klart.
PÅ tillbaka vägen kom solen fram helt..det var såå underbart vackert...fridfullt...åhh jag älskar Bäsksjö.
När vi var framme vid huset ville jag ta vara på solen så länge det gick,jag och tobias körde skoter och sen stjusade han mig på sparken,det var så romantiskt=)fåglar kvittrade,solen sken,vår känsla.En riktig balsam för själen,att man kan få så mycket kraft och glädje av solen.
Det var en oförglömlig vackert solnedgång:
Igår började dagen med att jag blev uppvaktad...jag fick en riktig födelsedag ändå med tårta på säng och allt.
Inte för att Tobias firade mig dåligt men vi bode så långt från allt så det var inte konstigt att han inte kunde fira mig på det gamla sättet,men han hann köpa present som jag fick söka på morgonen när jag fyde år.Det kändes inte alls som det brukade göra,födelsedag det är tårta på sängen=)Inte i Ryssland någonstans ute i ingenstans=/
Jag fick en fin tekning av Eliah och en Nalle puh bok=)jätte dyra örhängen från pappa(har aldrig köppt så dyra örhängen själv)känns konstigt att ha på sig så dyra saker,ME produkter av mamma,en timer.
Sen åkte vi till plazzen=)på möte. Dorrit vittnade och sjöng en jätte fin sång,jag tolkade.
Danne och Anna var på besök,det var kul att se dem,det var evigheter sen sist,de har redan två barn...tiden går så fort. Danne predikade,jag tolkade för det var många ryssar där.
Det var en underbar predikan om frukter,konsekvenser.Anna sjöng en jätte fin sång"ta mig tillbaka igen till den första kärleken"det talade rakt in i mitt hjärta.
Efter mötet och efter att Tobias och Eliah fick springa av sig på snön åkte vi till tynglyftning tävlingen.
Det var en spännande match mellan Jonny och David,Jonny van med jätte litet marginal,ska lägga upp kort även på det. 459561-59459561-58
Jag satt ute och solade största delev av tävlingen=)Efter det åkte vi och åt en god buffe på krogen=)
Sen var det dags att säga adjö till Wiljebrand pojkarna,Eliah pussade mig på munnen flera gången,ja smälte helt.
Vilken unge,vilken charmör,jag tycker synd om tjejerna som kommer i hans väg.
Just det glömde skriva att varje kväll spelade vi spel,och till slut fick alla vinna ...inte bara jag=)eller hm..David van inte en enda gång,tycker synd om honom.Igår såg vi också på en film om"world trade center"(vet inte om jag stavar rätt)
det var en stark,hemsk,gripande film...men det vart endå en "Lena film"=)
Nu tänker jag sumera med att tacka Gud för att han har gett mig nya krafter den här helgen.
Jag är så tacksam för att jag kom till sverige,för min svenska familj som är helt underbar,för solen i helgen,för god mat,för att jag är frisk,för att vi har tak över huvudet och mat på bordet.
"Jag är så tacksam för den kärlek som du ger"
hej så länge,nu måste jag laga mat sen ska jag på massage och sen till jobbet.

Kommentarer
Postat av: David (och Jennelie)

Oj va bra och noga du redogjorde för den trevliga helgen vi hade tillsammans! Vilka fina bilder du tagit! Vi undrar lite försynt om du skulle kunna göra ett litet undantag ifrån upphovsrättslagen och låna ut några av bilderna till oss? Jennelie vill ha bilder ifrån Elias skoterfärd och några naturbilder från gammbränna och jag (egocentrisk :) vill gärna ha fler tyngdlyftningsbilder om ni har! Ha en fortsatt bra vecka och en glad och VÄLSIGNAD påsk!

2008-03-17 @ 20:29:22
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Jennelie

Попытка к бегству?!
Vad betyder det? Oksana har skrivit det som kommentar på en bild jag lagt ut på ryska facebook.
Gumman, skulle du kunna översätta något/några av mina blogginlägg så att Oksana kan läsa? Kanske börja med den smutsiga köksbänken?

2008-03-18 @ 19:14:42
Postat av: Erik

Va härligt att ni fick lite ny engergi av bäsksjö. Var lika här, man mådde så gott i vinterlandet. Vilka härliga biler du lagt upp, saknar redan vilhelmina. Men gah, va mycket snö det rasat ner framför fönstrerna! :D

2008-03-18 @ 22:06:45
URL: http://www.fota.blogg.se
Postat av: Pappa Jonny

Vilken intressant redogörelse av din syn på helgen hos oss. Och vad kul att du fick nya krafter av den. Ni är alltid så välkomna hit till Bäsksjö och Gammelbränna. När det gäller fredagskvällen då vi spelade Bluff så förstår jag att du inte kom ihåg vem som vann. Men jag kommer som tur var ihåg att det var JAG. Så det så. Sen vann jag också i poker. Så jag var GANSKA nöjd må du tro. Att jag sen lyckades spöa David (en sista gång?) i tyngdlyftning
var bara bonus. En fantastisk helg som jag sent ska glömma. Och allt bara för att du bestämde dig för att komma trots att du inte alls hade lust. Tack!

2008-03-27 @ 03:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0