döden



Alla säger att döden är hemsk
Kanske har någon redan testat
Bara hur vågade de
Och var fick de det ifrån?

Alla får höra från barnsben
Gå inte dit, gör inte det, det dödar
Vi vågar inte lyfta blicken
Se vad döden har med sig åt oss

Vi är rädda för allt, för vad? är frågan
Slutet eller ovisheten
Kanske är det bara ett fönster
Som leder rakt in till evigheten

Eller återvändsgränd i slutet av stigen
Sista stegen in i mörkret
Det finns ingen ljus där framme
Slutet för mänsklighetens öde
.......
Bara tanken på det, tynger ner själen
Men jag tror att det inte finns något slut
Bara svårt att förstå på vägen
Vår skaparens syfte, avsikt och plan


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Citerar broder Paulus:
"För mig är livet Kristus och döden en vinning..."

Skönt att vara tillhöra honom (vara kristen) och vila i Guds trygga famn.

2008-03-27 @ 19:09:24
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Jonny

Kom att tänka på Bibelordet "Evad jag lever eller dör tillhör jag Kristus". Skönt att veta i livets alla skeenden.

2008-04-01 @ 22:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0