havet/jobb/påsk/sävar

vill börja berätta lite om vad vi gjorde och var vi var igår.
Jag och min man åkte till havet igår och det vart en fin kvälls sol,även om det var kallt och även om det tog ett tag att hitta dit,här kommer några kort på det

sen åkte vi och stor handla på Ica Maxi, vi valde verkligen en fel dag att handla på, det var såå mycket folk,köer som sträckte sig så lång öga nådde.
Det var det värt för vi köpte GODIS!!!smaskens,kanske få en påsk känsla ändå.
Sen gjorde vi tackos och till efterätt drack vi te me godis=)
Sen åkte jag till jobbet, på väg till jobbet i bussen hörde jag en kille och en tjej prata(jag tjuvlyssnade inte, de satt framför mig så det var oundvikligt och de pratade högt=))
Kort och gott vissade det sig att han är kristen och går till en församling, de började prata mycket om tro, Gud och så klart påsken. Killen sa en mening som jag har tänkt på sen dess
"på påsken upphöjer vi Jesus i kyrkan"
Det är så lätt att påsken bli för oss; god mat, släktningar, godis, ägg, städning(kanske mest innan) men vi kan lätt glömma det viktigaste "att upphöja Jesus" för det är ju Hans högtid, vi firar ju honom.
Tänk till exempel på hur det skulle känna för dig på din födelsedag, om alla var bara koncentrerad på det praktiska och glömde bort att det egentligen är dig de firar att det är din födelsedag.
För mig känns det som en vanlig helg då jag jobbar, ingen stor god mammas påsk middag eller nått sånt, ingen rispyntning m.m.
Men måste det vara allt det praktiska för att vi ska känna att det är påsk?för det är inte maten,äggen vi firar.
Vi får inte glömma vad påsk egentligen handlar om.
Nu, snart ska jag åka till Sävar med Angelinn och Erik det ska bli kul att göra något och inte bara sitta hemma så fort man är ledig från jobbet. För en gångs skull är det Tobias som jobbar idag och inte jag=)fast synd att vi gå om varandra precis hela helgen, vi ses kanske par timmar på dan=(
Även idag är det strålande väder, solen skiner. Jag måste passa på och sola, njuta och ta vara på solen, en sån dag är det synd att vara inne, som Tobias sa idag "nu ska du ut och dyrka solen igen"=)och det ska jag.
Fast solen vore inte utan Gud så jag ska ut och dyrka Gud och hans skapelse.

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Ååååh vilka vackra bilder! Gud är väl bäst!

2008-03-21 @ 19:56:37
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Pappa Jonny

När jag läser om ditt jagande efter sol känner så mycket igen mig själv och saknar den tiden när du bodde hemma och vi jagade solen här i Bäsksjö.

2008-04-01 @ 22:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0