nedstämdhet

Varför blir man så nere så fort man stannar till i vardagen,varför känns allting trist och menningslöst?
varför kommer tankar och minnen när man inte vill det?varför kan man inte vara glad och tacksam för det man har?
Idag funderade jag på hur skulle mitt liv sett ut om jag stannade i Ryssland,om jag aldrig kom till sverige?om jag hade en "vanlig familj"? skulle jag vara den jag är nu?skulle jag vilja ändra på allt?
I måndags fylde jag 24 år,vad har jag åstadkommit på dessa år?vad har jag gjort för nytta?jag hade ålders kris redan när jag fylde 20, Varför känns det som man är  gammal?jag vet många skrattar åt mig när jag säger så där men jag kan inte hjälpa det så känns det. Hela den här året levde jag med att jag skulle fylla 23...när man helt plötsligt kommer på att man är 24..redan?vart har alla år tagit vägen?Egetligen är det inte ens halva livet men jag är redan trött på livet.

Kommentarer
Postat av: evelina

älsklingsvän

2008-03-13 @ 23:43:31
URL: http://evve.blogg.se
Postat av: Storasyster Jennelie

Du är go, du! Och så lik mig för några år sedan. Jag förstår precis hur du menar... Men lita på att Gud har allt under kontroll! Han förbereder dig för någonting stort. Ingen dag är bortkastad, för Gud arbetar hela tiden med oss och formar oss till att bli mer och mer lika honom. Till och med våra misslyckanden och det onda i världen kan han vända till någonting gott i slutänden! Det finns mening även i den grå vardagen. Ring mig i kväll så får vi prata! Kram min älskling!

2008-03-14 @ 16:12:44
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: mammijojj

Älskar dig min lilla älva! Du var bara älva när jag såg dig första gången. Det känns som 20 år sen så egentligen så fyller du 31 =)Om det är någon tröst vet jag inte. Livet är fyllt av överraskningar, du kan lita på det! Du är en sådan här suprise som bara Gud kan hitta på! Sen är man nedstämnd till och från men den tiden är bara fina stunder att träna på att se på det du verkligen har. Att se sanningen i Herrens ljus! Var dag är en sällsam gåva! Tänk att du redan har 8765 dagar insamlade, dyrbara gåvor att minnas och bära med sig. kramar från en som har 17723 dagar lagda till sin livslängd!

2008-03-15 @ 00:00:10
Postat av: Erik

Hej!

Först av allt vill jag säga grattis i efterskott! Du, vet du vad. Jag lovar dig att allt kommer bli bättre! Kan kännas så tungt ibland, har prövat på det själv och sett att det alltid finns ett slut. Och det sköna är att man även blir starkare av att ha gått igenom något sådant!

Ska vi inte ta och se till att vi börjar aktivera oss. Vi börjar ordna med lite utflykter, nån resa till paradisbadet, lite skranåkning utför bräntberget, spelkvällar osv. En massa saker som man kanske ser barn göra, men det hindrar väl inte oss från att få leka av oss lite ibland! :D

Hör gärna av dig så ska vi se till att något händer!
Massor av kramar!
/Erik

2008-03-15 @ 10:29:39
URL: http://www.fota.blogg.se
Postat av: Erik

Ps, sen om det skulle kännas bättre så är våran bil en skit bil! ;)

2008-03-15 @ 10:30:07
URL: http://www.fota.blogg.se
Postat av: Pappa Jonny

ÅÅÅ, jag är så glad att du är här så jag/vi får trösta dig lite. Det har varit så fantastiskt kul att ha dig/er här(utom då jag förlorade i Bluff. Men det gjorde inte så mycket eftersom jag lyckades så bra i tyngdlyftningen tack vare att ni var där och hejade! 88 kg i ryck och 114 kg i stöt var det länge sen jag klarade av. Men nästan ännu roligare var när vi var hela lördagen nere i sjöstugan och myste tillsammans. Jag tror att du blir nedstämd av att inte vara här så ofta. Så mitt tips är att du hälsar på lite mer, så blir nedstämdheten sällsyntare. Extra glädjande var att vi fick gratta dig på 24-årsdagen (på gammalt vanligt sätt). Kraaaam!

2008-03-16 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0