pinsamt

jag har gjort bort mig IGEN!
I Ryssland på påsk då säger man "Jesus är uppstånden"och då ska den andra svara"Ja han är verkligen uppstånden"...
så då skickade jag en påsk hälsning till alla mina ryska vänner jag har, för det är ju påsk nu tänkte jag.
Nästan direkt få jag svar från vissa, allt var som det ska, tills jag började få sms som "det är inte påsk än osv"
Jag tänkte"Vadå inte påsk än?"kort och gott få jag veta att påsken i Ryssland är inte samma datum som här i Sverige det hade jag helt glömt bort.
Varför ska påsken vara på olika datum beroende vart man är?jag blev så förvirrad. Jag menar Jesus kan väl inte ha dött och uppståt två gånger?Tobias förklarade länge och bra varför det är så men jag har svårt att acceptera det. En hel annan sak är att jag är så otroligt trött, less på att jobba som personlig assistent. Ändå har jag jobbat med det bara snart 3 år, det är inte mycket. Jag vet inte vad som är det jobbigaste; att se hur en människa lider, psykiskt eller fysiskt. När man är i en sådan jobbig psykisk miljö varenda dag då orkar man inte till slut att ha tålamod och visa kärlek hela tiden.
Behövde bara skriva ner det.

Kommentarer
Postat av: Mammijojj

Sanningen är att du har jobbat mycke och länge med ett väldigt krävande jobb. Med tanke på allt annat som du gjort vid sidan om så är det helt makalöst hur duktig du är! Om man studerar,lär sig stå på egna ben, börjar sällskapa, förlovar sig och ställer till med bröllop så är det förunderligt att du kunnat sköta ett sådant krävande jobb som assistentjobbet är. Så var lite trött på jobbet med gott samvete och vet att det är fullständigt normalt. Älskar dig massor och är lite bekymrad över att du är så sträng med dig själv. Kram min lilla Len

2008-03-22 @ 19:54:43
Postat av: Jennelie

Stumpan! Älskar dig jag också!
Inte var det så farlig bortgörning heller... Det förstår de väl att det inte är lätt att hålla reda på alla datum.
Folk kan visst aldrig komma överens om när viktiga saker ska firas. Jesu födelse firas ju också olika dagar i olika länder.

2008-03-23 @ 22:58:46
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Pappa Jonny

Ja varför ska allt vara så krångligt egentligen. Men viktigast är att vi vet att Jesus verkligen är uppstånden och lever!

2008-04-01 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0