tillbaka till verkligheten=/

Nu är jag tillbaka i sverige,i den trygga,komfortabla sverige,man har blivit van att ha toa papper,dush,varmt vatten och vi brukar klaga på svenska vägar(i allafall här i norrland)då vill jag säga er..åk till Ryssland då kommer du att minst sagt älska dessa "hemska vägar"=)!
vi har det så bra här i sverige och vi glömmer bort att uppskatta dessa enklaste vardagliga små saker som är kanske inte alls så självklara någon annanstans. Så tänkt på det,va tacksam.Vi har det för bra helt enkelt och ändå klagar man alltid. Att åka till andra länder och anorlunda kulturer är nyttigt för att man lär sig att uppsaktta allt som är så bra här som man annars inte märker i vardagen. Det är en tips jag skulle vilja ge alla svenskar.
Varken hinner eller årkar skriva om Rysslands resa,de som blir intresserad kan väl skriva till mig så skriver jag väl kortfattat sen när jag får tid. Jag tänkte lägga ut några bilder som får tala lite för sig själv.
Vi kom igår natt jag sov 4 timmar och sen åkte till jobbet i morse..det var tungt..jag kunde knappt hålla ögonen öppna varken på bussen eller på jobbet,tro det eller ej jag provade med allt möjligt till och med kafe=)
Nu efter jobbet försöker jag packa upp och hålla mig vaken på det sättet...men det känns som att jag sover  även om jag är på benen och städar och donar=)Snart kommer det folk till oss..vi ska ha bön och lovsång hos oss,
det ska bli kul men jag fattar inte hur jag orkar vara vaken eller social hela kvällen.
Inte har man sovmorgon imorgon heller..upp 05:30.
Mitt huvud är så tom efter all tolkning och nya människor så jag orkar inte bearbeta resan...kan bara säga det händer alltid mycket på såna resor,det är både spännande,roligt men också jobbigt både själsligt och fysiskt.
här kommer lite bilder...resten kommer senare=)
några av kursdeltagare

äsh går inte ladda flera bilder just nu...så det kommer sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0