citat

Har hittat några citat som jag skrev ned när jag gick på bibelskola.
Tyvär kommer inte ihåg nu vart jag hade tagit de ifrån, för det stog inget under, men jag kan har knappast skrivit själv så kloka ord=)
"Gud jobbar med människor när de befiner sig ute i öknen. När allt annat har gått förlorad kan man urskilja hans svaga röst susa genom ökenlandskapet. Var inte rädda för lidande. Lidande och prövningar kommer att komma men de är inget annat än tillfälle för dig att visa din lydnad och förtröstan på Gud. Bli stilla och besinna att han är den Gud som älskar dig och kommer att ta hand om dig. Han har kontroll över ditt liv. T tid och lyssna in hans röst och lär dig Hans vägar."
"Lita på att syret finns där när du vaknar, att stolen som du sätter dig på bär dig, så är det också med Gud lita på Honom fast Han inte syns."
"Idag är den enda dag du har, gårdagen är förbi och morgon dagen har du inte sett än."
"Jämföra glädjen med lyckan är som att jämföra glödlampa med solen."

"Livet är ingen kapplöpning, utan en slags prickskjutning; det gäller inte att hinna först i mål utan att hitta själva målet. "

"De tårar som aldrig släpps fram lägger sig utanpå hjärtat, som men tiden förvandlas, förlamas, liksom kalken täpper igen tvättmaskinet och gör så att den sluttar fungera."

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Vilka bra ord!

2008-05-02 @ 16:13:31
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: pappaa Jonny

Tack för de fina visdomsorden.

2008-05-12 @ 12:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0