Kashmar!!!

Kaos!!!Полный кашмар, просто ужас.
det är vad det är i mitt hem idag och förmodlingen kommer att vara hela maj månad.
Har redan börjat packetera i banan lådor. Jag vet att jag är kanske lite tidig men om man har så lite  tid så är det bäst att börja i god tid. Hela nästa vecka åker jag ju bort så där är en vecka borta.Näst sista vecka har jag en del saker att fixa.Förutom det ska jag jobba hel tid och mycket fix med Tobias visum till Ryssland som verka vara hur krånglit som helst och ingen vet nått egentligen, man skickas bara runt från myndighet till myndighet och alla säger olika saker. Ibland känns allt så omöjligt.
Det är så svårt att hålla humöret uppe och ha tålamod. (Tur att det är rena rama sommar ute, solen skiner varje dag, det är varm och skönt och hjälper mig att överleva dag för dag).Om inte tänka på hur mycket det kostar att översätta alla papper man ska ha med sig och alla notarius stämplar. Urs ,nej nu vill jag försöka släppa det åtminstonne i helgen.

Tänkte först gå igenom mina gamla lådor idag och vara så duktig och sortera bort massa gammla onödiga papper=)men lättare sagt än gjort, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att kasta saker som man egentligen inte behöver. Jag vill ju spara på ALLT! Det visade sig att jag var inte redo och mogen för det alls som jag trodde jag var. Såå mycket papper som man har samlat på sig under gymnasie och universitets tiden om inte prata om alla dessa böcker, nästan fyra lådor bara med det.
Kollade igenom min dagboks låda, eller rättare sagt "Ryssland låda"...vilken nostalgi det var. Alla skol skriv block, ser ut som man var duktig i skolan på den tiden men nu kommer man inte ihåg nått av det. Tobias jämförde det jag läste i Ryssland, fysik, kimi, geometri, algebra i 7,8,9 det läser man här i tvåan, trean på gymnasiet.
Det är som att läsa om en helt främmande människa, så mycket man har förändrats. Det är så intressant att ha kvar allt. Hittade också massor av recept både ryska och när jag gick gymnasiet, blev såå sugen på att laga nått gott.
En annan sak som jag märkte är att jag har böcker på typ 6 olika språk. Snacka om att samla på sig.

Så mycket man ska tänka på när man packar; vad man ska arkivera och vad man ska ta med sig till Ryssland.

Tobias har åkt till fjällen idag när han kommer tillbaka då åker jag bort en vecka,  vi kommer inte att träffas på över en vecka, det känns konstigt=(
Nej nu ska jag väl få i mig nå mat...

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Vad spännande att läsa om dina packningsbestyr! Men fy vad jag kommer att sakna dig! Tur at du kommer hit nu snart.

2008-05-01 @ 21:39:27
Postat av: Pappa Jonny

Jag vill inte att du åker så långt bort. Kan det inte räcka med typ Ö-vik?

2008-05-12 @ 12:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0