"spjutets härskare"

Jag och Tobias har precis kollat på en lång spännande film, baserad på en sann berättelse och jag snyftar än...så hemsk och sorlig...men helt klart skulle vilja rekomendera att se den...
Filmen handlar om en grupp kristna missionärer som beger sig ut i Ecuadors djungler för att hitta den våldsamma stammen Waodani. På grund av ett missförstånd,språk brist, rädsla misstas missionärer för kanibaler dödas de av stammen. Långt senare släktnigar dessa missionärer som blivit döda av stammen söker upp Waodandi folket, mötet mellan de två världarna få oanade konsekvenser som förändrar allas liv....

Starkt att kunna förlåta de som har brutalt dödat ens föräldrar...att inte ge igen...att visa Guds kärlek.
 ofra sina nära och kära för att rädda en hel folk stamm?

Nej det blev inte så mycket gjort idag ändå=/

  


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Den där berättelsen känner jag igen! Kan det komma från en bok som heter Driven av kärlek av... Bruce Olsson? Det namnet bara poppade upp i mitt huvud. Kan det stämma?

2008-05-12 @ 23:27:49
Postat av: lena

nej den är lik men i den boken går han mot Noterlunerna nått sånt(kommer inte ihåg hur det stavades)men jag har och läst den boken också...

2008-05-13 @ 10:00:56
Postat av: Mamma

Skönt att ha dig hemma igen och att höra att du haft det bra. Snygg frisyr. Kram mami

2008-05-13 @ 13:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0