Sverige

Vi är tillbaka i Sverige, på grund av att Tobias var tvungen att åka ut ur landet och söka ett nytt visum.
Så det är det vi ska göra här..vänta på ett nytt inbjudan från Ryssland och söka en till tre månaders visum.
Det är nått magiskt just med tre månader, man får visum max tre månader i taget.
Det är det absolut korta versionen, orkar inte just nu att gå in mer på det hela.
Det mycket känslor och besvikelser som snurrar i huvudet på en just nu.
Resan hit gick bra, Tack Gud för att bilen har gått utan problem och vi kom fram hel skinade, fast det har vart ett antal farliga trafiksitrationer. Jag körde mest i Finland och Sverige, där det var lungt, eller rättare sagt helt dött=)
I Happarande snöade det så vi fick byta till vinterdäck.
På söndag far jag igen till Ryssland, men bara jag, ska tolka åt en grupp som jag var tolk åt i mars.
Men några stackars tre dagar får jag i den kalla Sverige ändå.
Just nu är vi i Bäsksjö och tar det lungt.
Är lite möra efter resan.
Ligger och mumsar på svensk godis och chips...försöker svara på alla obesvarade mejl.
Senare kommer väl lite bilder också.


Kommentarer
Postat av: Set

Välkomna hem igen!

Inte ska ni känna er besvikna. Det var ju saker ni inte kunde råda över som gjorde att ni var tvugna att åka hem en sväng. Tänk på alla erfarenheter och kontakter ni ändå hunnit få, och att inga olyckor har hänt.

Nu får ni sova gott, utan råttor. För de finns väl inte på Gammbränna?

2008-10-30 @ 22:48:15
Postat av: Jennelie

Åh gumman! Äntligen hemma, och så får jag inte träffa dig! LOVA att komma hit direkt du kommer tillbaka igen! Nu har jag tränat ryska med Stella ett tag, så jag kanske orkar prata ryska med dig när du kommer! PUSS! Och lova att ta det lugnt på tolkresan och ÄTA OCH SOVA ordentligt! Längtar efter dig.

2008-10-31 @ 14:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0