gift..ogift

Idag är min enda lediga dagen under min tolk turne.
Jag slappar och slappar för fullt.
Är sååå trött, bara efter 2 dagars tolkning, jag fattar inte hur man ska orka över en vecka till...
Men det är roligt också...man få träffa så mycket nytt folk och alla är så snälla och öppna.
Och även om det är jätte svårt att tolka predikningar, så ska jag inte klaga.
Tobias är med mig och stöttar mig, är så tacksam för  det.
Om förra inlägget var deppig, så den här är nästan fullt av liv och hopp.
Nu har jag blivit peppad på nytt att åka ut till Ryssland och hjälpa till med barn och ungdommar.
Ja, nu längtar jag nästan efter att komma igång med det.
Vill komma iväg, fast vi blir nog i Sverige åtminstonne till mitten av maj.
Det är fortfarande mycket som hänger på ryska och svenska myndigheter.
Men vi har redan börjat göra upp planer.

Vi har dock fått ett till mörk moln över oss.
Vi pratade med några jurister och de sa till oss att de i Ryssland  kanske kommer inte  att kunna registrera vårt äktenskap någonsin. (ja om vi inte skiljer oss först förstås och gifter oss på nytt i Ryssland)
Alltså i Ryssland förblir jag ogift och med mitt ryska efternamn mendans här har jag ett annat efternamn och är gift.
Jag lever dubbelt liv helt enkelt.
Att det ska vara så krångligt hela tiden.
Jag tror knappast att jag är det första ryskan som har gift mig med en svensk.
Kommer jag någonsin att bli fri från myndigheter och lagar hit och dit?
Att det ska behöva vara så komplicerat allting....

Nej nu ska jag nog göra fint i lägenheten...
Det roliga och ironiska i det hela är att på onsdag firar jag och Tobias 2 år som gifta.
Eftersom jag ska vara och tolka då..så ska vi nog fira det imorn=)
Vet inte än vad vi ska hitta på, men vi får väl se, kanske gå ut och äta.
 

Kommentarer
Postat av: rebecca

konstigt det där m äktenskapet... hmm.

2009-04-06 @ 22:47:25
URL: http://rebeccasikstrom.blogg.se/
Postat av: Helena

Va mycke jobbigt

Men glöm inte att du har ENORMT mycket att vara tacksam för. För oavsett vad nån myndighet säger så har du ju fått en jättefin man. :-) Är så glada för er skull



Jag ska be för er att det går bra inför Rysslandsplanerna. Lita på Gud. Människor kan ställa till en hel del, sätta upp hinder, osv. Men om Gud vill något, då gör han det möjligt.

Finns det något som är omöjligt för Gud??



God bless

2009-04-15 @ 08:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0