kaffe

de som känner mig väl, ramla inte av stolarna=)
idag drack jag kaffe, kan ni tänka er, för tredje gången i mitt liv
när en kompis bjuder en på nybakt bröd och dyr kaffe...kan man väl inte säga nej=)
brödet var ljuvlig..kaffe..stark och besk
men tror inte att"nu har hon blivit omvandlad, äntligen"
nix, jag tycker fortfarande att kaffe är något äckligt och kan inte förstå hur man kan tycka att det är gott
nackdelar med kaffe(tycker jag)och som jag har läst lite här och där på internet....
- adrenalin kick, kan aldrig vara bra i längden
- innehåller koffein
- dålig vana
- beroendeframkallande
- kan ge sömn problem
- förstör tänder(iallafal blir de missfärgade)
- ökar risken för att drabbas av olika sjukdommar när man dricker mycket kaffe
jag skulle kunna sitta här och skriva länge om nackdelar med kaffe och listan kan bli lång
det är kanske bara mina fördommar...
men jag måste återgå till packningen
innan vi ska åka och se på några lägenheter
få se om man kan somna inatt eftersom jag drack en hel kopp kaffe.

Kommentarer
Postat av: evve

en vanilla latte på starbucks och du är såld Lena.. samma mina ord;) ska du tolka ngt på lapplandsveckan nått i sommar? kram

2009-04-28 @ 18:42:19
URL: http://evve.blogg.se/
Postat av: rebecca

Tack! va kul att di gillade det! Det va meningen... att folk skulle tycka om att läsa...



Det jag skrev om är ju inget jag nånsin tänker på när jag fotar... tänkte bara på det nu och skrev ner det i ord.. KUL! Kul att analysera varför något blir snyggt liksom..



nästa "kurs" blir om ljus - använda blixt eller ej osv..



kram



btw: KAFFE är livets dryck!! ;-)

2009-04-28 @ 20:50:23
URL: http://rebeccasikstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecka Swande

spana in min blogg, jag har gett dig ett pris!

2009-04-28 @ 21:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0