Slut på bilköar och bilolyckor...

Igår kväll kom vi hem till Sverige.
Äntligen!!! Tötta men glada, tacksamma, lättade och belåtna med resan.
Det har varit en låång och dryg resa, en hel vecka tog det.
I och för sig är det vi som valde att den skulle ta så långt tid.
Vi ville hinna hälsa på vänner längst  vägen.
Först stannade vi 2 nätter i Kazan, och gick på vårat sista ryskt möte där.
Åkte till Chyvashien där jag visade Tobias barnhemmet jag bodde på och byn innan jag hamnade på barnhemmet.
Sov över hos min klasskompis utanför Niznij Novgorod, stannade till där 1 dag.
I Moskva sov vi över på en bibelskola.
I Vyborg stannade vi 2 nätter.
Och mitt emellan allt det här har vi stått i flera timmars och killometers bilköar.
Fått se bilkrockar en efter en.
Den värsta var utanför Sankt Petersburg där det var en seriekrock med 5 bilar.
Det var hemsk att se.
Gud har värkligen bevarat oss på vägen.
Allt gick bra och smidigt.
Avslutade vi vårt visstelse i Ryssland med 3,5 timmers kö i tullen.
Det var skönt, vilsam att åka finska vägar.
Inga bilkrolyckor, trafikstockningar, alla körde lagom och lagligt.
På en dag var vi i lungna Sverige.
Tack för alla mejl och alla som har bett för oss.

Idag är det en vilodag.
Imorgon börjar vi flytta tillbaka till Umeå och vårt nya lägenhet.
Längtar efter att komma till rätta och få normala dag rutiner.



Kommentarer
Postat av: Erik

Härligt att allt gått bra. Jag har tänkt på er båda mycket. Vart är det ni ska flytta? Säg gärna till om ni behöver hjälp med något.

2009-08-16 @ 12:23:17
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: set

Välkomna hem igen!

2009-08-17 @ 07:29:29
Postat av: Jennelie

Härligt att ha er hemma igen! Vi ses imorgon på flytten. Jag och Angelinn har bestämt att vi tre ska ha syster-kvällar regelbundet under hösten. :-) Då ska vi få tid att rå om varann ordentligt! Bra idé va?

2009-08-17 @ 14:21:12
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Skönt att ni är hemma! Lycka till med flytten. Kram

2009-08-18 @ 09:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0