1 år!!!

Idag firar min blogg ett år=)
Inte för att jag vet om det är något man ska fira och hur=)

Idag har jag tolkat på advokat byrå igen, kul..det har blivit en gång i veckan de senaste 2 månaderna.
Det är tungt att vara tolk, nu menar jag inte just språkmässigt, även om det är tungt på det området också.
Men just nu menar jag mest när klienten blir så arg, att tolken få all ilsa på sig.
Folk har så svårt ibland att förstå, att tolk är bara tolk, en länk mellan arbetsgivaren och klienten.
En härmapa helt enkelt fast på 2 språk=)
Även för tolken är svårt att vara opersonlig.
Det finns sådana tragiska sitrationer, så många som migrationsverket avslår.
Man blir så irriterad och arg.

Kommentarer
Postat av: mammy

Grattis på ettårsdagen! Det är absolut något att fira! Apa stavas med ett p =)by the way! Ja jag förstår att det inte är ett lätt jobb, men ett viktigt! Att vara en komunikationslänk är en värdefull uppgift så var glad över att vara i funktion. Ber att du har lite beskydd över ditt ömma hjärta. kramis mammy

2009-02-18 @ 13:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0