Den snöiga Umeå!!!

I helgen har det snöat, dyngnet runt.
Allt från och med små lungna snöflingor, till blåsiga, ja nästan stormiga och upprörda.
Har aldrig sett sååå mycket snö i Umeå på mina fyra år som jag har bott här. 
Mycket snö i Vilhelmina , Rusksele, det är normalt, men här? i den slaskiga Umeå?!
I fredags var vi på "ungdomsamlingen" på cafe station, det var premieren sen dem har gjort om samlingarna.
Ett svensk missionär par som har bott i Israel  var på besök och delade med sig av erfarenheten och svarade på frågor. (Som jag har förstått det är dem släktningar till min man=))
Det var intressant och trevligt, även om det är inte det bästa ljudnivå när man ska umgås och prata efteråt.
Träffade en gammal bekant sen bibelskole tiden, här i Umeå av alla ställen. Det var shockande men roligt att prata om gamla minnen. Det blev jätte sent in på natten men jätte trevligt.
Hela lördagen gick åt städa och storhandla på Icka Maxi.
Sen hade jag en ensam kväll med mig själv, dator och böcker som sällskap,

 medans Tobias for och spelade hockey.
Kan inte påstå att jag vart så glad för det. Våran enda lediga helg kvällen tillsammans och vad gör han?
Jo hockey är viktigare, hm jag har kanske inte förlåtit honom för det än.
Det går inte att  förstå sig på karlar, hur tänker dem? Eller tänker dem ens överhuvudtaget?
På söndag, kom min syster med alla barn på besök.
David hjälpte till Tobias att fixa våran bil, och det verkar som dem har lyckads med det, jag är så tacksam och glad för det.
Våran bil har stått i nästan två månader och var trasig. En börda som föl av oss båda två, när det vissade sig att det gick och fixa den själv för ett par hundra kronor och inte behöva lämna in den på verkstad och behöva betala flera tusen kronor. ÅHh vad jag är trött och less på våran bil, vi har haft den i ett år och den har bara krånglat minst varannan månad.
Kom på att det är ett stort nåd att vi den har klarat  att ta sig fram och tillbaka till Ryssland. Och på alla ryska vägar.
Jag fattar inte det än idag, hur vi har klarat det.
På kvällen for alla till mötet på Vinyard, medans jag blev kvar med minsta barnet Amanda.
Vi hade det mest mysigaste tiden tillsammans, hon var så mysig , så snäll, så kramgo, så glad, så sharmig, så pratsam, så intresserad osvd, jag kan fortsätta i all oändlighet=) Vi dansade, diskade undan allt, lekte med leksaker och försökte prata ryska=) blev till slut några ord, fast jag undrar om hon verkligen kommer att komma ihåg dem, speciellt om man inte uppehåller det=/

 Idag har jag många planer för dagen.
 Läser den mest spännande bok på länge om kvinnans öde i tre generationer.

Hon bor i djungel i den hetta Afrika och försöker hjälpa folk där att överleva deras sjukdommar.
Hadlar om sorg, glädje, lyckan och kamp i tron och mellan liv och död. Om offer som hon gör för sina medmänniskor.
Hon lämnar allt,sitt ungdom och sitt  trygga livet i USA.
Den är i två delar, har läst klart den första.
Hunnit med att gå ut på en solskens promenad imorse.
Så här mycket snö har det kommit i helgen. Bilen fick man nästan skotta fram.

Nu ska jag tvätta, laga mat och ikväll ska jag åka till simhallen och simma lite.
Någon gång måste man ju vakna upp ur den mörka vinter.
Ser nu att solen är borta och det har börjat snöa igen=)
Nu känns det som man bor i Norrland.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad mysigt det ser ut i er lägenhet! Jag tycker att du ska passa på att njuta av tiden du får för dig själv. Tycker att det lät hur mysigt som helst att sitta med en bra bok i min nystädade lägenhet och bara ha det lugnt och skönt! Kram mamma!

2009-02-09 @ 13:13:32
Postat av: Erik

Nu tror jag det blev lite alla över en kam! ;)



Lät skönt med att fara å simma. Får man ansluta? :)

2009-02-09 @ 16:14:24
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: Set

Du skrev att David hjälpte Tobias, och att de två tillsammans lagade er bil som ni har haft problem med i ett år. Lena, tror du att det går att göra det utan att tänka? :)

Grejen är nog bara att kvinnor och män tänker lite olika ibland. Men det är ju fantastiskt positivt!

Var rädda om er och ha det gott båda två!

2009-02-09 @ 18:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0