vår

märkligt hur allt runt omkring en blir ljusare när det är soligt ute
när det är varmt att gå med vinterjacka,
när det droppar från taket,
när det luktar vår...
när man vill lyfta sitt ansikte mot solstrålar och le mot dem
när alla problem och all tyngd tycks lyftas bort från ens axlar,
när man vill bara känna sig fri och springa på ängarna, tyvär är det lite mycket snö för det än
och jag kan tänka mig vad umeåborna skulle säger om mig då
som svensk ska man ju vara neutral, återhållsam till allt glädje
kanske är det fördommar, det är klart att alla är inte sådana
eller bara den erfarenheter som man har fått av att ha bott här i snart 10 år som utlänning
och är van att märka kulturäla skillnader

ja det är klart att det är ljusare, det är ju soligt ute
jag menar mer ljusare i själen, tankarna,
allt runt omkring en få en annan lyster,
naturen tycks vakna till liv
det är som man har tänt en lampa efter långt strömavbrott och mörker
helt plötsligt ser och märker man helt andra saker som man inte såg i mörkret
helt plötsligt ser man de saker man såg i mörkret anorlunda med andra ögon
kanske är det igen som förstår den känsla
kanske lyckades jag inte förmedla den till er
vem bryr sig

nu ska jag fortsätta att njuta av solen och det den har att ge mig
nämligen  gud närvaro, energi, glädje och frid

hoppas ni få lika underbar upplevelse av solen
mvh 
soldyrkaren
 

Kommentarer
Postat av: annelie

hej! listerine har jag hemma allaredan, men övergick till dentan efter att min tandläkare rådde mig till det (mer flour i det), men absolut! listerine gör sitt jobb :)

2009-02-27 @ 13:06:43
Postat av: rebecca

vad duktig du är på att skriva!!!



kram

2009-02-27 @ 19:04:15
URL: http://rebeccasikstrom.blogg.se/
Postat av: evve

älskade vän! saknar er också! kram

2009-02-28 @ 00:54:21
URL: http://evve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0