årets fösta inlägg -2009

Nu är man tillbaka i Umeå, nyaåret firade vi på en ungdoms konferens UNITE som var här i Umeå i år och varade i tre dagar.
Det var skönt att kunna åka hem till tystnaden och sköna varma sängen.
På kvällarna var det olika konsärer, mina favorit var Samuel Ljungblad och en grupp från södra Sverige "soulit", dem var bra och mycket svängit=)
Nu är man nästan tillbaka i den "normala"livet, alla kläder ligger prydligt i garderober(som jag inte kan låta bli att gå till och öppna och kolla några gånger per dag)det är sådan härlig känsla att inte bo i väskor, att veta vart allt ligger osv, att inte behöva söka en tröja i en timme. Att ha toa, riktigt kök osvd. Helt enkelt obeskrivlig känsla efter att ha bott i väskor i över ett halv åt.
Det är bara jobbet kvar, T har äntligen fått jobbet, han ska börja jobba nästa vecka och jag skulle få komma tillbaka till mitt gamla jobb(tack och lov) men ska jobba med en annan brukare. Jag gruvar mig verkligen för att börja jobba. Samtidigt som det hör till det "normala livet"antar jag och att man borde vara tacksam som har ens ett jobb speciellt i dagens situation.
Har fått ett annat jobb erbjudandet som har att göra med tolkning men vi få se hur det går med det.
Ska försöka lägga upp lite bilder senare, men nu ska vi gå och laga lite mat.
God fortsättning på det nya året till er alla.


Kommentarer
Postat av: Maria Ulmefors

tack snälla.. det värmer att höra :)

2009-01-05 @ 01:19:29
URL: http://mariiaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0