Vår tid här lider mot sitt slut....

Under de här tre veckorna som har gått har vi hunnit med:
- vara på barnläger
- vara på barnhemet, köpa in presenter till barnen
- ha mina föräldrar här
- ha Tobias föräldrar här
  visa de lite av Ryssland- Tatarstan
 dvs Kazan och Akkireevo(byn där jag har bott och där min lilla syster bor)
- vara på stranden, fortsätta att känna på ännu mer värme
- att sakna kalla Sverige(mest för Tobias del, inte för min del)
- äntligen få rå om min lilla syster i ett par dagar
 Vi är jätte nöjda med det vi hann göra, även om det blev lite ändringar i planeringen.

Vår tid här i Ryssland lider mot sitt slut.
Igår firade vi Tobias födelsedag med 12 ungdommar i vårt ryska lägenhet.
Egentligen skulle vi ha flyttat från lägenheten redan idag, men vi fick förlänga den till den 5 augusti.
Har tänkt lägga upp bilder på vårt ryska hem här men eftersom det är så dålig uppkoppling 
 så då få det nog vara.
I måndags försökte vi igen att byta mitt efternamn med ett nytt dokument  men har fotrfarande inte fått någon besked om jag få byta eller inte. Man blir så less och trött på allt krångel.

Resan mot Sverige planeras att påbörjas den 9 augusti.
Först ska vi förbi Chyvashien till mitt barnhem och se byn där jag bodde som liten.

Vi är nöjda med sommaren, det vi hann göra.
Tobias börjar att längta efter Sverige och svalka... 30 grader och sol nästan hela sommaren...
 


Kommentarer
Postat av: evve

för mycket av det goda kan vara.. tja, jag vet inte:)

då måste vi se till att försöka träffas nån dag innan det är dags för mina äventyr. så vi passar in:) KRAM

2009-07-30 @ 01:03:55
URL: http://evve.blogg.se/
Postat av: evve

ska jobba lite i en församling i USA till hösten:) far i september efter min biologiska familj varit här, och kommer hem innan jul!

2009-07-30 @ 12:16:45
URL: http://evve.blogg.se/
Postat av: Erik

Har tänkt på er mycket! :)



Hoppas att ni känner glädje över det ni fått uträtta, och sen är ni sååå välkommna hem till Sverige.

Till den yber kassa sommaren... ;)



Massor me kramar

/Erik

2009-07-30 @ 19:54:10
URL: http://fota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0