lurad...blåst...

oj va länge sedan jag var här och skrev
för de som undrar hur det gick på migrationsverket för 1 vecka sedan
det var ett kort intervju och jag fick ju uppenhålstillstånd väldigt fort, vilket är bra,
men inte permanent som jag trodde jag skulle få utan bara för ett år till,
och först efter det kan jag söka till permanent
då blir det mycket längre och större utredning osvd
alltså en svene blir jag nog inte än på ett tag och inte kan man andas ut och slapna av som jag såg så mycket fram emot=(
som man brukar säga det är bara och "gilla läget"(tror jag att det var så)

Annars är man tillbaka i Rusksele, har lämnad Umeå, den fina lägenheten, vänner, tryggheten=(
Och en en gång bor vi i väskor=(
Jobbar på svärfars företag tills vi ska åka till Ryssland, så att tiden går fort.
Inbjudan  till T från Ryssland är klar och skickad, nu  tar det 10 dagar med post, sen ska vi fixa visumet och sticka iväg.
Så det är ändå 2 veckor bort.
Här är det full rulle, jobbar till 16, kvällarna hittils har varit så upptagna att man inte hinner sitta vid internet.
Igår hade vi en Rysslands kväll med byborna här.
Vi visade bilder från resan, jag hade bakat ryska piroger och gjort en riktigt rysk te=)
Ikväll har alla gått till Ts farmor och se på hockey, jag avstog.
De viktigaste matcherna, om jag nu ska se på hockey, det är mellan Sverige och Ryssland.
Ryssarna är dock lite duktigare på att vinna än svenskorna=)
Fötter värker, blåsor på händerna av krattandet, ögonlocken är tunga, alltså är det dags att gå och läga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0