"YES man"!!!

Jag och min man hyrde  "yes man" filmen häromkvällen.
En film som vi har försökt kolla på jätte många gånger sen den släptes ut.
Men eftersom den var troligtviss så ny då, så var det jätte dålig kvalite på den, när man skulle se den på internet.
Där man kan se nya filmer gratis. Alltså den var inspellad från en bio sallong.
Äntligen hyrde vi den och kunde se från början till slut.
Tyckte om den verkligen. Även om vissa scener var lite löjliga och barnsliga.
Men själva poängen gillade jag.
Den fick mig att tänka efter, om sitt liv om vad man gör av livet.
Vad säger vi "nej" till här i livet?
Vad händer det om vi börjar säga "ja"
-till att lära känna Gud
-till att hjälpa den fattiga
-till att älska sin medmänniska
-till att göra någon glad, med en gärning eller ett uppmuntrande ord
-till att vara tacksamma och glada för det man har
-till att komma ut ur sitt skall
Vad får det för koncekvenser i våra liv?
Jag tror att vi kommer att få tillbaka mycket mer än vi kommer att ge.
Ibland kan kännas som att allt man gör är så menningslöst, men vi kan aldrig veta i förväg vad det blir ut av det.
I slut ändan tror jag att det blir mycker bättre än man hade någonsin kunnat förvänta sig.
I våra tankar och drömmar är vi ofta så begränsade.



 

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Bra sagt!

Har också sett den filmen. Gillade inte vissa snuskgrejer i den, men mycket var kul också.

2009-09-06 @ 11:50:29
URL: http://jennelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0