2010

2010 börjar med sjukt mycket snö.
Jag tog mig knappt fram till jobbet, sladdade runt i varenda kurva, vägarna är oplogade.
Ser det som ett mirakel att jag nåde målet till slut.
Snön fräker ner och man ser inte mycket av vägen.
Det är tur att det är lössnö iallafal.

Nyårs löften
Det är nog första och sista gång jag hade dem.
Eftersom redan på andra timmen på 2010 bröt jag varenda nyårslöfte.
(måste tilläggas att löfterna var inte så lätta som att sluta äta godis t.ex)
Varför tror man att det är något magiskt med just nyårslöften?
Det är ett nytt år men allt är det samma.
Ingenting förändras bara så där över en natt.

Vi hade ett underbart firandet med våra underbara vänner,
med oootroligt god mat, skratt och sammanfattning
av det gamla året. Vi pratade om det som har varit bra under den gångna året,
det man är tacksam över och det man önskar sig av det nya året.
Första gånen på mitt 5 år som jag har bott här i Umeå var vi i stan(i centrumet) på tolv slaget.
Det har ju pratats om den stora sattsningen som komunen la ut på nyårs fyrverkeri.
Vi kunde bara inte låta bli åka och se på det.
Det var maffigt, vackert.
Kunde har slutat dåligt för mig och min man som fick smällare på oss.
(tack och lov nuddade det bara T kind och min arm)
Vi var i stan bara en 15 och det räckte verkligen kan man säga.
Det var sååå otroligt mycket folk.
Sen avslutade vi med en vikning och spel.
Det blev inte mycket sömn för mig som skulle jobba.
Men nöjd är man.
Det här året blir det 10 år sen jag "kom hit" (flyttat) till Sverige.
Helt otroligt vad tiden går fort.
Man kan inte låta bli att undra över vad 2010 har i beredskap åt oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0