Alla hjärtans dag!!!

Sånadär dagar som idag.
Då solen skiner och ger hopp och glädje åt kalla frusna, trötta själen.
Helt plötsligt återvänder inspirationen, man vill så mycket, men tröttheten släpper inte riktigt taget om en.
Det är frustrerande, det är vackert ute, men solen lurar en, det är ju svinkallt.
Då är det frustrerande att man inte kan njuta av solen fullt ut, utan bara genom skitiga fönster.
Blir inte bättre av att klä på sig allt man äger och har och gå ut.
Men Daniel helt ärligt blir sjuk så fort man går ut så fort det är kallare än 10 grader.
Han hostar och snorar. Mitt hjärta värker när man ser hur han kämpar med att andas.
Men just det idag skulle ju jag vara positiv.

Alla hjärtans dag, den firas inte så mycket här, iallafall inte på samma sätt som i Ryssland.
En vän till mig sa härom dan att alla hjärtans dag är hemsk dag för de som inte ha någon partner.
Men i Ryssland är den inte bara för de som ha någon att kramas och pussas med, utan den är för ALLA, det är dagen då man ska visa lite extra kärlek till varandra, upmuntra varandra, ALLA behöver kärlek.
Synd att man ska behöva ha EN sådan dag, man skulle inte behöva göra det bara 1 gång per år. Det borde man göra varje dag.
I Ryssland förutom blomor och choklad får man anonyma härtan med kärleksförklaringar. Jag har spara alla genom åren och idag tar jag fram de och läser igenom, det gör mig så rörd och glad. Samtidigt som det känns som man var en hel annan person då. Att idag är jag inte samma person som man var då, glad, pigg, fräschs=) Idag skulle nog man inte få så många kärleksförklaringar i hjärtan=(

Tillbaka till min son som är värdens sötaste unge, det är bara så.
Han har så många sortens leenden, den luriga är den som få en att smällta. Då ser han ut som toker, en liten troll. Pratar mycket, speciellt när han just ska sova, T påstår att det har han fått från mig.
T säger att skillnaden är att man behöver inte ligga bredvid och lyssna och ge honom respons hela tiden.
Daniel grepar tag i leksaker och allt ska in i mun, han håller mest med vänster hand och T påstår just därför att han blir vänserhänt. Hoppas inte det.
I Ryssland är det fortfarande fullt att vara vänserhänt och många klassar det fortfarande som handikap och man tränar bort det i skolan.  Han sitter nästan själv.
Igår var en stor dag för honom då han för första gången fick äta gröt men sked.
Man har ju blivit varnad att i början, spottar de ut det mästa och en sked räcker att börja med.
Men inte min son, som åt upp en dl gröt med god apptit, ville ha mer och inte mycket som hamnade vid sidan om.
Allt gick in raka vägen till munnen. Att man kan bli så glad och lycklig av att ens barn äter och äter med glädjen.
Jag vet det kommer tid då jag kommer längta efter flaska eller ammningen igen.
Nej nu kan jag inte sitta längre och lata mig, berg av disk och dammsugningen kallar på en.

Ha en uderbar Alla hjärtans dag, hoppas att det finns någon som säger till dig idag hur mycket du betyder och är älskad. Och då menar jag inte bara en partner, utan det kan vara vänner, syskorn, föräldrar.


Kommentarer
Postat av: evveevve

mysigt! vad kul att allt verkar gå bra med och för lille Daniel :D

minns då jag var i ryssland över alla hjärtans dag.. eller var det över kvinnodagen? hm, fick mitt första och enda kärleksbrev från en rysk liten pojke som jag inte vågade se i ögonen sen, haha ;)



KRAM

2011-02-14 @ 22:06:02
URL: http://evve.blogg.se/
Postat av: lena

va gulligt, vet du vad som stod där?=)

2011-02-15 @ 09:26:19
Postat av: Jennelie

Förlåt att jag inte skickade något grattis på hjärtdagen! Det får bli desto fler på 8:e mars! VASSMÅJJEMARTAAAA!!!! Åh, jag skulle vilja fira den i Ryssland i år!!!

2011-02-16 @ 16:15:50
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: jennelie

MEN SKRIIIV NÅT!!!! Vi träffas ju så sällan!

2011-03-21 @ 19:00:56
Postat av: evveevve

jag håller med förgående talare. SKRIV NÅTT ;)

och när min tur blir? pjaaaa... I'll let you know when I know

:)

KRAM

2011-05-06 @ 00:17:12
URL: http://evve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0