Kultur mat...

I helgen har CFP konferans. Igår hade vi kultur mat, jag stog för rysk mat.
Det blev korvsoppa: Soljanka och rissallad med krabbsticks.
Allt gick bra, det var en stor fest, kom mycket folk och många goda rätter från olika länder.
Lärde känna några ryssar till, vilket var så roligt, dels att de har också en pojke bara 1 månad yngre Dani och en av kvinnorna var ryska lärare. Kanske blir det lättare att lära Dani ryska ändå, när han kommer att ha ryska kompisar att prata med.
Dani är så duktig, jag är så stolt över honom. Han är en riktig charmtroll, glad och fartig.
Kryper in i alla vrån, ställer sig upp, står förvisso bara i några sekunder men ändå.Sätter sig själv från kryppläget.
Han går om man håller hans händer.
Han experimenterar med olika ljud. Förstår odet: Neljzja(du får inte)
Det finns så mycket att skriva om honom och hans utveckling som går med rasande fart.
Dock inga tänder än, biter och suger på allt, dreglar konstant, med allt detta har han gjort nu i 4 månader och vi har väntat och väntat och väntat, men inga tänder=(
Min vardag har blivit lättare och ljusare. Det är roliga att gå ut på solskenspromenader, umgår med vänner,eller sitta, så smultron på balkongen. Man är inte lika låst hemma. Nu känns det så underbart att ha barn, men det var tuffa första 5-6 månader.
Snart ska jag och T åka till Rom, det längtar jag efter så otroligt mycket. Bara äta gott, strosa omkring i det vackra staden och njuta av dess kultur och historia.

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Åh vad roligt att du skriver igen! :-D Angelinn har också bloggat nyligen, hör och häpna! Härligt att livet känns lättare och ljusare! Det gör det här också, i alla fall de dagar då solen skiner och det är varmt =). Idag är det tyvärr mulet. Men, men... Den som väntar på något gott... Igår kastade jag in en stor vedhög i vedboden! Skönt med lite kroppsarbete som omväxling mot allt stillasittande skrivande. Hoppas vi kan ses snart igen! KRAM! Storasyster

2011-05-15 @ 14:55:52
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: evveevve

vad otroligt mysigt det låter. när åker ni?

jag saknar dig också vännen... inte allti kul att bo så långt ifrån er <3

2011-05-15 @ 23:07:09
URL: http://evve.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Dags för en uppdatering, gumman? Saknar dina inlägg! Kram /Syrsan

2011-08-23 @ 11:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0