Jobba fram tills man blir 75?

Det tror jag nog kan vara bra ide, bara man är frisk, pigg och vill det.
Så varför inte fortsätta att göra nytta här i livet?
Känna sig behövd och vara i sociala sammanhang det mår man bara bra av.
Det är så många som utbildar sig här i Sverige fram tills de är långt över 30.
Sen vill man oftast skaffa barn osvd.
Då man väl ska ut i arbetslivet så är det inte mycket tid kvar att jobba fram till pensionen.
Personligen så har jag knappt börjat utbilda mig eller jobba än och jag är snart 30.
Stressen att inte hinna jobba med det man tycker om och att livet bara rinner ut i sanden utan någon nytta.
Jag skulle vilja hinna jobba med det man vill och tycker om.
Om man älskar sitt jobb då borde man inte bli så fort less på att jobba.
Fast även om man älskar sitt jobb så kan man bli less på den, men då kan man ta paus och prova på något annat.
Jag förundras alltid över 75 åringar som är pigare än jag. Då skämms man nästan att sitta bredvid de och klaga på sina krämpor.
Det sägs att vi lever allt längre men det känns som tvärtom vi blir allt sjukare och egoistiska, fokuserar alldelas för mycket på oss själva, sitter och tycker synd om oss själva. Har man den inställningen då kanske ingen orkar jobba fram tills 75.
Under min barndom/uppväxt har jag jobbat från morgon till kväll med tungt fysiska krävande jobb men man mådde bättre, var mer gladare och stolt över det jobb man åstadkom med egna bara händer,  även om kroppen värkte och skrek av trötthet.
Idag sitter vi mest still och blir allt mer deprimerade, slöa och trötta.
Jag tror att alla mår bra av att jobba och behöver jobba.

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Har saknat ditt, mitt och Angelinns bloggande! Så länge sedan... Jag tror också man mår bäst av att jobba, bara det är lagom mycket och med rätt saker. Kram!

2012-05-29 @ 20:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0